וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקר החן: מחקר מוכיח שאנשים יפים הם אגואיסטים

תוווי הפנים הסימטריים של קייט מוס ונטלי פורטמן אולי סייעו להן להפוך לכוכבות נוצצות, אך הם מראים דווקא על נטייה לאנוכיות, כך טוען מחקר חדש שהתפרסם השבוע

בעלי תווי פנים סימטריים נוטים לאנוכיות. נשמע מופרך? כך עולה ממחקר שחלקים ממנו פורסמו השבוע בעיתון הגרדיאן הבריטי. המחקר, שנערך בידי החוקרים סנטיאגו סאנצ'ז-פייג'ס מאוניברסיטת ברצלונה ואנריקה טוריאגנו מאוניברסיטת מדריד, התבסס על סדרת ניסויים בסגנון "דילמת האסיר" המוכרת מתורת המשחקים – במסגרתה נדרשים השניים להחליט אם לבצע את המעשה האכפתי או המעשה האנוכי, בלי לדעת מה האחר מחליט. לאחר תום הסימולציה, נותחו תווי הפנים של השניים.

תוצאות המחקר מפתיעות: החוקרים מצאו כי אנשים שתווי הפנים שלהם סימטריים יותר, נטו פחות לשיתוף פעולה וציפו פחות מאנשים אחרים לשתף פעולה. עוד העריכו החוקרים כי האנשים "הסימטריים" הם יותר מסופקים ובעלי צורך נמוך לקבל עזרה מאחרים.

סאנצ'ז-פייג'ס וטוריאגנו אמרו כי מחקרם, שיידון בחודש הקרוב בכינוס של זוכי פרס נובל בנורבגיה, יכול לעזור בעיצוב מדיניות ציבורית. אך, בכל זאת, סייגו החוקרים כי על אף תוצאותיו המעניינות יש להיזהר מקפיצה ל"מסקנה הפשטנית" על פיה סימטריה בתווי הפנים או היעדרה יכולים לקבוע מראש את התנהגותו של בן אדם.

עוד באותו נושא:
מחקר: רוצה להרוויח יותר? אל תהיה נחמד לעמיתיך
מחקר קובע: גברים מסוכנים מנשים על הכביש
מחקרים: אנשים ששותים משקאות דיאט - משמינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully