וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: רוצה להרוויח יותר? אל תהיה נחמד לעמיתיך

מחקר חדש שנערך בארה"ב קבע כי עובדים גסי רוח מרוויחים יותר: גברים שאינם נחמדים בעבודתם מרוויחים בממוצע 9,772 דולרים בשנה יותר מעמיתיהם הנחמדים

זה לא תמיד משתלם להיות נחמד בעבודה: מחקר חדש מצא כי עובדים נעימים ונחמדים מרוויחים באופן משמעותי פחות מאנשים שהם חסרי נימוס במקום עבודתם. עוד העלה המחקר כי הפער בין משכורתם של גברים ש"חוטאים" יותר בתכונות הללו בעבודתם לבין הגברים המנומסים הוא המשמעותי ביותר.

החוקרים בדקו את מידת ה"נחמדות" של עובדים, זאת באמצעות שימוש במידע שנלקח מתוך דיווח עצמי שלהם, ומצא כי גברים שנמדדו כבעלי "נחמדות" שהיא מתחת לממוצע מרוויחים 18% או 9,772 דולר יותר בשנה בממוצע מגברים נחמדים יותר. זאת בעוד נשים המתנהגות באופן יותר גס רוח מרוויחות 5% או 1,828 דולרים יותר מעמיתותיהן הנחמדות יותר.

"גברים נחמדים נופלים מהבחינה הזאת", אמרה ד"ר בת' א. ליבינגסטון, השותפה בכתיבת המחקר ועוזרת הפרופסור המומחה בלימודי כוח אדם באוניברסיטת קורנל במדינת ניו יורק שבארצות הברית. המחקר, שקיבל את השם המתלוצץ "האם בחורים ובחורות נחמדים באמת גומרים אחרונים?", בוצע על ידי ד"ר ליבינגסטון, טימותי א. ג'אדג' מאוניברסיטת נוטרה דאם שבאינדיאניה בארצות הברית ושרליס הארט מאוניברסיטת מערב אונטריו שבקנדה, ויוצג בשבוע הבא בסאן אנטוניו, שבטקסס.

אל תמהרו להפוך לגסי רוח

החוקרים ניתחו מידע שנאסף לאורך כ-20 שנים בשלושה סקרים שונים שדגמו כ-10,000 בני אדם העובדים במגוון מקצועות, משתכרים באופן מגוון והם מטווח גילאים רחב ומגוון, כאשר כל סקר בדק את מידת ה"נחמדות" בצורה אחרת. כמו כן ביצעו החוקרים מחקר נפרד במהלכו התבקשו 460 סטודנטים למנהל עסקים להתחזות למנהלי משאבי אנוש של חברה פיקטיבית, שם התגלה כי גברים שתוארו כנחמדים ביותר - סיכויים להתקבל לעבודה היה הנמוך ביותר. בנוסף, העלה המחקר נתון מעניין נוסף על פיו בניגוד לגברים שמתנהגים בצורה הנחשבת "גברית", הנחמדים יותר מוכנים פחות לעמוד על שלהם במשא ומתן על משכורתם.

אך הבשורה הזו היא אינה חד משמעית, ולא בטוח שהנחמדים שבינינו צריכים למהר ולשנות את התנהגותם: מחקרים אחרים שפורסמו בחודש האחרון קבעו כי גסות רוח לא תמיד תתרום למעמדם של העובדים או למעמד החברה בה הם עובדים. המחקרים הללו הוצגו בכנס השנתי של איגוד הפסיכולוגים האמריקאי, והראו כי 89% מתוך 289 עובדים בשלוש חברות שונות דווחו כחסרי נימוס בעבודה וכי חוסר הנימוס פגע בעבודתם ובתפקוד החברה אליה השתייכו.

פול פורסל, מנכ"ל חברה גדולה לייעוץ פיננסי, אף סיפר כי לחברה שהוא עומד בראשה, ובה 2,700 עובדים, יש מדיניות לא להעסיק עובדים גסי רוח. "אנחנו לא מקבלים לעבודה אידיוטים גמורים", אמר פורסל והוסיף כי "אנשים כאלה, המהווים חלק גדול מהמקצוע שבו אנו עובדים, שמגיעים לראיון עבודה אצלנו בחברה פשוט לא עוברים לשלב הבא". ולהוכחה עד כמה מדיניות זו רצינית, סיפר פורסל כי החברה פיטרה 25 עובדים במסגרתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully