וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ילדי כפר תבור חגגו יום הולדת לשמעון פרס

נשיא המדינה הגיע לאירוע לציון 110 שנים לכפר תבור, והביע תמיכה במחאה החברתית הגואה. "ישראל בצדק תישפט, וטוב שצעירינו העלו את ערך הצדק החברתי למקום הראוי לו", אמר פרס

בכר שינאווי

(צילום: בכר שינאווי, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס היום (שלישי) שוב למחאה החברתית הגואה ואמר כי לו ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון, היה היום בין החיים, היה ודאי מצטרף למחאתם של הרפתנים. "לעיתים חושב אני ביני לבין עצמי", אמר פרס באירוע שנערך לציון 110 שנים לכפר תבור, "אילו בן גוריון היה חי עמנו - איפה היה נמצא היום? לי התשובה ברורה – בהפגנת הרפתנים".

פרס התייחס גם ליתר המחאות החברתיות ואמר: "אנו עומדים בעיצומם של ימים בהם צעירים חדורי רצון בשינוי ובאמונה בכוחו של העם, מניעים גל של מחאות ודורשים צדק. ישראל בצדק תישפט. וטוב שצעירינו העלו את ערך הצדק החברתי למקום הראוי לו. המחאה שלהם נובעת ממצוקה אמיתית של העם, ומהרצון לשינוי הדרוש, המאפיין את עולמנו, שאם לא נתמודד עם שניהם יגברו המצוקה והאכזבה. על הממשלה ועל כולנו להקשיב לרחשי צעירי העם שלנו, וליצור מענה אמיתי ואחראי לדרישותיהם. הדור הצעיר מתמודד כעת עם עתידו. ואני מתפלל שמהמחאה תצא תקווה - תקווה חדשה לחברה הישראלית כולה".

פרס פנה לתושבי כפר תבור ואמר: "אני מביט ביישוב היפה שנבנה כאן, ויודע כי מאז 1901 לא נחו ידיכם לרגע. כל אבן, כל בית, כל עץ וכל מפעל משגשג בכפר זה מסמלים את תחיית עמנו באומץ, בענווה, בחריצות ובתקווה. מייסדי המושבה עשו את לילותיהם הראשונים במבנים צפופים, על טפם ובהמותיהם. ובמשך הדורות הפך היישוב לפסיפס של שכונות משגשגות וגנים פורחים (...) אני מביט בקהילה הנפלאה שבניתם כאן ומייחל לכך שצעיריכם יישארו לחיות כמוכם מתוך בחירה ומתוך רצון לתרום לקהילה בה גדלו. חגו של כפר תבור הוא חג של ההיסטוריה היהודית. הוא חגה של מדינת ישראל כולה".

עוד באותו נושא
יום הולדת לפרס: מה הביא הרמטכ"ל גנץ לנשיא?
פרס נפגש עם טרכטנברג: "שהמסקנות לא יישארו יתומות"
הנשיא פרס לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully