וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נפגש עם טרכטנברג: "שהמסקנות לא יישארו יתומות"

11.8.2011 / 11:20

הנשיא נפגש עם חברי הוועדה שהקים רה"מ לבחינת פתרונות למחאה החברתית ואמר כי "זוהי ועדה שעומדת בפני שינוי מהותי בחברה ובכלכלה". על המחאה אמר: "מגוונת ופונה למכנה משותף רחב"

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש הבוקר (חמישי) עם הצוות החברתי כלכלי שהקים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג לבחינת פתרונות למחאה החברתית המתרחבת. הנשיא פנה לטרכטנברג ואמר כי "אתה אדם קשוב ודרוך ומבין את עוצמת הנושא" והוסיך כי גם "משמח לראות פה פנים חדשות". לדבריו, "זוהי לא ועדה ככל הוועדות. זוהי ועדה שעומדת בפני שינוי עמוק ומהותי בחברה הישראלית ובכלכלה הישראלית. אין תקרה לאחריות שלכם".

ועדת טרכטנברג - כותרות אחרונות:
צוות רוטשילד התכנס לדיון ראשון: ”אירוע מרגש”
צוות ההידברות של נתניהו: יותר מ-20 מומחים
ועדת טרכטנברג תקיים את דיונה הראשון

פרס התייחס למחאה ולמאפיינה ואמר כי "המחאה הינה מחאה ללא אלימות וללא השתלחויות, מחאה מגוונת מאוד שפונה למכנה משותף רחב. אין אף מדינה שאיננה מושפעת מהגלובליות של המשק. פעם היית נשען על הנכסים שצברת - היום הנכסים שצברת מאבדים מערכם בכל יום".

"יצא לי להיות במצבים הכלכליים הקשים ביותר של מדינת ישראל", סיפר פרס, "הדבר הראשון שחשתי זה שאם לא אגיע לשותפות עם הגורמים האחרים במשק, אין לי שום סיכוי כממשלה לצאת מהאינפלציה. זה דבר מעצבן ללכת עם שותפים, הם תובעניים וחשדניים, אבל אם לא תיצרו הרגשה של יחד, של שותפות ושל הידברות – אז יהיה אנטגוניזם כל הזמן". לדבריו, "לפי דעתי, יש נכונות כזו והממשלה צריכה לחפש שותפים. יש לוועדה צורך ללכת בחזית רחבה ולשמוע את כל גווני המחאה. אסור להסיק מסקנות שאחר כך יישארו יתומות. אתם חייבים להביא בחשבון מה יהיה אחר כך, ולהבטיח שהדברים האלה ימוצו. אם הם לא ימוצו, המשבר יימשך".

טרכטנברג: "הציבור, ובצדק, מצפה לשינוי"

ראש הוועדה, מנואל טרכטנברג, הודה לנשיא ואמר כי "העבודה שהוטלה עלינו היא לא עוד עבודה מקצועית של עוד צוות. העבודה שלנו כפולה - קודם כל להקשיב לרחשי המחאה הזו, שהיא רחבה מאוד, ואז לתרגם את הרחשים הללו לשפה מקצועית שתניב מדיניות, שינוי כיוון ותקווה. זו משימה כבדה. אני לא זוכר מתי אי פעם בעבר הוטלה משימה כזו מורכבת על ועדה זו או אחרת".

"אנו עומדים בפני לו"ז מאוד צפוף מפני שצריך לתת מענה לא בחיפזון, לא בצורה בלתי אחראית, אבל מהר", אמר טרכטנברג, "הציבור, ובצדק, מצפה שאכן יהיה שינוי כיוון ומעשים ולא רק דיבורים". טרכטנברג הוסיף כי "הרכב הוועדה משקף את הקומבינציה הדרושה של מומחיות מקצועית מצד אחד, ומאידך רגישות חברתית - שני מרכיבים הכרחיים להצלחת משימתנו".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, אמר לאחר הפגישה כי "הסטודנטים מוקירים את כבוד הנשיא ומברכים על מאמציו לכשר בין המחלוקות העמוקות בין הממשלה והמפגינים. הסטודנטים חותרים להידברות, אך ייכנסו לתוכה רק לאחר שיוודאו כי לפנינו מתווה הידברות אמיתי וכנה".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully