וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת טרכטנברג תקיים את דיונה הראשון

פנחס וולף

9.8.2011 / 5:49

אחרי הדיון יתחלקו חברי הוועדה לצוותים בני ארבעה-חמישה חברים כדי לגבש פתרונות למצוקה הכלכלית. השר מיכאל איתן יהיה אחראי על גיבוש דרכי ההידברות עם הציבור

"ועדת טרכטנברג" שמינה ראש הממשלה בנימין נתניהו תקיים היום (שלישי) את דיונה ראשון, שלאחריו חברי הוועדה יתחלקו לארבעה צוותים - בני ארבעה-חמישה חברים כל צוות. הצוותים יתמקדו במתן פתרונות לנושאים שראש הממשלה הגדיר אתמול בישיבת הממשלה: שינוי בתמהיל תשלומי המסים – מסים עקיפים מול מסים ישירים. הרחבת הנגישות לשירותים חברתיים. הגברת התחרותיות והיעילות בשוקי מוצרים ושירותים במטרה להפחית במחיריהם וצעדי יישום לתוכנית הדיור שכבר הושקו.

מאמינים בסיכוי של הוועדה להפסיק את המחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד על ועדת טרכטנברג:

צוות ההידברות של נתניהו: יותר מ-20 מומחים
נתניהו: "אי אפשר להתעלם מהקולות העולים בציבור"
הכנסת תתכנס בשבוע הבא לדיון מיוחד על המחאה

עד כה לא נקבע מנגנון הידברות מול המוחים. המנגנון ייקבע היום על ידי השר מיכאל איתן, בתיאום עם פרופ' טרכטנברג. איתן וטרכטנברג יבנו את הכלים לשיתוף הציבור ובניית תהליכי ההידברות. נתניהו ביקש מאיתן להרחיב את הליכי ההידברות ככל שניתן, לאור הניסיון שנצבר בנושאי שיתוף ציבור וממשל פתוח, המצויים תחת סמכותו.

עם סיום עבודת הוועדה, ההמלצות יובאו לקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר יובל שטייניץ, ולאחר מכן יביא ראש הממשלה את הנושא להכרעת הממשלה. בעוד הקמת הוועדה זוכה לשבחים בממשלה, גורמים שונים בממשלה לא מייחסים חשיבות רבה לדיון שיהיה לאחר מכן בקבינט. "ברגע שתהיינה המלצות של ועדת טרכטנברג, חשיבות הדיונים בגוף הביניים (הקבינט הכלכלי-חברתי) תהיה מוגבלת, כי ממילא הממשלה תקבל את ההכרעה הסופית", אמרו הגורמים לוואלה! חדשות.

הוועדה צפוייה לסיים את גיבוש מסקנותיה עד סוף ספטמבר, וההערכה היא שנתניהו יציב "דד ליין" לקבינט למיצוי הדיונים בה, כך שיוכל להראות תוצאות בשטח במהירות האפשרית.

בואו לדבר על מחאת האוהלים בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully