וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"

ראשי מחאת האוהלים נפגשו בבירה עם הנשיא שמעון פרס, שהביע הערכה למאבקם: "זה עושה כבוד לדמוקרטיה. העם מרגיש שזו תופעה אמיתית. כולם רוצים לשפר מה שדרוש כדי שמעמד הביניים יתפקד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

"אני חושב שרוב הציבור הופתע מרצינות הבעיה", אמר נשיא המדינה שמעון פרס במפגש עם נציגי מחאת הדיור בבית הנשיא בירושלים, בהשתתפות סתיו שפיר, יונתן לוי ודפני ליף, שלושתם ממובילי המאבק, ואיציק שמולי , יו"ר התאחדות אגודת הסטודנטים. "הרושם הכללי היה שהמעמד הבינוני יסתדר, לא ידעו כמה רציני העניין. אני חושב שהציבור עצמו הופתע".

עוד על מחאת הדיור
"הדרישה להכנסת מצלמות לפגישה עם רה"מ - טעות"
עיני: "אם המטרה היא להפיל את ביבי - אני לא ש?ם"
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה

"מה שהרשים אותי מאוד לגביכם זה התמימות, אני מאמין לכם. אני לא חושב שהמחאה מלאכותית, אלא אמיתית ורצינית ביותר. מאוד אהבתי את האופן התרבותי של המחאה. בלי השתלחויות, מינימום של התקפות בעלות אופי אישי. זה עושה כבוד לדמוקרטיה. בדמוקרטיה מותר למחות ולהפגין ואתם עושים את זה בעיניי בצורה מעוררת כבוד. בגלל זה כבשתם את לב העם. העם מרגיש שזו תופעה אמיתית לא ספקולטיבית. כולם רוצים לשפר מה שדרוש כדי שהמעמד הבינוני יוכל לתפקד. מה שדרוש עכשיו זה הידברות ולא מו"מ", המשיך הנשיא.

"אני מציע שני דברים עיקריים: סדר עדיפויות חדש שיענה על כל הצרכים וחלוקה חדשה של האפשרויות שישנן. צריך לשבת עם כל הגורמים המעורבים וצריך להקשיב טוב כי זו לא מערכת בחירות. חשוב שאתם תוכלו להתקיים בכבוד", סיכם פרס.

מה דעתכם על מנהיגי המחאה? סומכים עליהם? בואו לדבר על זה בפייסבוק

מחאת הדיור מתל אביב נפגשת עם נשיא המדינה שמעון פרס, יולי 2011. עומר מירון
הנשיא פרס עם אחת ממארגנות המחאה דפני ליף ויו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, היום/עומר מירון

מכלכלה של מספרים לכלכלה של אנשים

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אמר לנשיא כי "הסיבה שאנחנו נמצאים עכשיו ברחובות היא כי אנחנו אוהבים את המדינה שלנו ואנחנו רוצים להזכיר למדינה שקשה לנו. מה שמשותף לכל האנשים פה הוא שאנו רוצים לראות בישראל את ביתנו ואנחנו בסך הכל נאבקים על האפשרות לבנות לנו עתיד טוב יותר".

"אנחנו במאבק מאוד ענייני ומאוד תכליתי. אין לנו עניין פרסונלי או מניע נסתר פוליטי. אנחנו רוצים לשכנע את הממשלה לעבור ממודל של כלכלה דורסנית למשהו יותר אנושי. מלהסתכל על המספרים להסתכלות גם על אנשים. אנחנו שואבים עידוד רב מעצם ההזמנה שלך לכאן, כיוון שאתה משמש עבורנו הצעירים דוגמה ומופת לפריצת דרך, לחזון ולאמונה", אמר שמולי.

דפני ליף, ממנהיגות המאבק, הוסיפה כי "גם שכבות אוכלוסייה מוחלשות זועקות את הכאב שלהן. העובדה שיש בתל אביב מאהלים בכל העיר היא דוגמה לכך. אנחנו כחברה הפסקנו להתבייש ולנסות לחפות על הצרות. הבושה נשטפת מאנשים. מדובר בכאב אמיתי ורצון קונקרטי לשים את הפוקוס על בני אדם. זה מאבק חברתי".

מחאת העגלות בירושלים, יולי 2011 31.7.2011. עומר מירון
מחאת העגלות בירושלים , אתמול/עומר מירון

מבית הנשיא נמסר מוקדם יותר כי "ראשי המאבק ביקשו לפגוש את הנשיא ולהציג בפניו את עיקרי מאבקם ובכלל זה את מצוקות מעמד הביניים בישראל ועקרונות הצדק החברתי".

מוקדם יותר היום הודיע מטה המאבק של מאהלי מחאת הדיור והתאחדות הסטודנטים כי המוחים חוזרים בהם מדרישתם מאמש "לקיים הידברות בשקיפות מלאה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובנוכחות מצלמות".

בהודעה המשותפת צוין כי "מטה המאבק והתאחדות הסטודנטים מאוחדים בתביעותיהם לשינוי רוחבי ובתפיסה הערכית. במטה המאבק מודים כי נעשתה טעות בעניין הדרישה להכניס מצלמות להידברות עם ראש הממשלה".

עוד נאמר בהודעה המשותפת כי "התאחדות הסטודנטים הצליחה לשכנע כי התביעה המרכזית לכניסה למשא ומתן צריכה להיות הדרישה להסיר את חוק הוד"לים. אנחנו תנועה רחבה ולא ניתן לאף אחד ולאף ספין לנצח".

מה דעתכם על מנהיגי המחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully