וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרישה להכנסת מצלמות לפגישה עם רה"מ - טעות"

1.8.2011 / 13:13

נציגי מחאת הדיור חזרו בהם מהדרישה להכניס מצלמות למשא ומתן אפשרי עם בנימין נתניהו. בתוך כך, נשיא המדינה יארח את נציגי המחאה על מנת לשמוע מהם באופן ישיר את עיקרי מאבקם

מטה המאבק של מאהלי מחאת הדיור והתאחדות הסטודנטים פרסמו בצהריים (שני) הודעה שממנה עולה כי המוחים חוזרים בהם מדרישתם מאמש "לקיים הידברות בשקיפות מלאה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובנוכחות מצלמות".

בהודעה המשותפת צוין כי "מטה המאבק והתאחדות הסטודנטים מאוחדים בתביעותיהם לשינוי רוחבי ובתפיסה הערכית. במטה המאבק מודים כי נעשתה טעות בעניין הדרישה להכניס מצלמות להידברות עם ראש הממשלה".

מחאת הדיור בעיצומה - הכותרות האחרונות:

עיני: "אם המטרה היא להפיל את ביבי - אני לא ש?ם"
מחאת הדיור בעיתוני ערב: "האביב הערבי - בישראל"
מחאת האוהלים: השלטון המקומי נגד משרדי הממשלה

מסיבת עיתונאים במאהל המחאה בשדרות רוטשילד, 31.7.2011. נמרוד סונדרס
התקפלות במאהל. ראשי נציגי המחאה/נמרוד סונדרס

עוד נאמר בהודעה המשותפת כי "התאחדות הסטודנטים הצליחה לשכנע כי התביעה המרכזית לכניסה למשא ומתן צריכה להיות הדרישה להסיר את חוק הוד"לים. אנחנו תנועה רחבה ולא ניתן לאף אחד ולאף ספין לנצח".

רגב קונטס ממייסדי גרעין מאבק הדיור הגיב להסרת הדרישה לדון עם ראש הממשלה לעיני המצלמות ואמר כי "ירדנו מדרישתנו להצבת מצלמות, עכשיו אנחנו מצפים מראש הממשלה שירד מחוק הוד"לים". קונטס הוסיף כי "הירידה שלנו מהדרישה היא בבחינת צעד בונה אמון מול ראש הממשלה". קונטס פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי "אנחנו יצאנו 'גברים', עכשיו בוא תצא איתנו גבר".

מוקדם יותר תקף יו"ר ההסתדרות עופר עיני את דרישת נציגי המחאה. בשיחה עם גלי צה"ל אמר עיני כי "המדינה חייבת לתת יותר לאזרחיה, אבל יש גבול כמה אפשר להשפיל ראש ממשלה וחובתם של האזרחים היא לכבד אותו בכל מצב. סוף סוף הצלחנו להשיג דבר אחד גדול – לשנות את סדר היום, אבל מצד שני לא צריך לרסק את המדינה. אני ער למסע ההסתה שקיים ברשת. אנחנו צריכים למחות, אבל אני לא בעד לבייש ראש ממשלה".

בתוך כך, נשיא המדינה שמעון פרס יארח בצהריים את נציגי המחאה בבית הנשיא בירושלים. בפגישה ישתתפו חלק מראשי המאבק ובהם סתיו שפיר, יונתן לוי ודפני ליף. עוד ישתתפו בפגישה ראשי מאבק הדיור מירושלים אמנון רבינוביץ' ואלישבע מזיא וכן יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי.

מבית הנשיא נמסר כי "ראשי המאבק ביקשו לפגוש את הנשיא ולהציג בפניו את עיקרי מאבקם ובכלל זה את מצוקות מעמד הביניים בישראל ועקרונות הצדק החברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully