וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הנערה האוסטרלית והפצצה: נעצר חשוד בארה"ב

לפני שבועיים עצרה אוסטרליה את נשימתה בחרדה לגורל מדלן פולבר בת ה-18, שפורץ הצמיד לצווארה מטען - שהתברר בדיעבד כמטען-דמה - בניסיון לסחוט את אביה. החשוד, בן 50, נעצר בקנטאקי

האם פתרון התעלומה נמצא 15,000 קילומטרים ממקום הפשע? כשבועיים לאחר שאוסטרליה כולה עקבה בדאגה אחר גורלה של מדלן פולבר ה-18, שפורץ הצמיד לצווארה חגורת נפץ - שהתבררה בדיעבד כמטען-דמה - בניסיון לסחוט את אביה המיליונר, נעצר חשוד במעשה בקנטאקי שבארצות הברית. כך דיווחו הלילה (שלישי) רשויות האכיפה בשתי המדינות.

על פי הבולשת הפדרלית האמריקאית (FBI), החשוד, פול "דאגלס" פיטרס, בן 50 ואב לשלוש בנות, לא גילה התנגדות בעת מעצרו בביתה של אשתו לשעבר, סמוך לעיירה לגראנג', הנמצאת כ-40 קילומטרים מצפון מזרח לעיר המרכזית לואיוויל. "אנחנו חשים הקלה עצומה", אמר בעקבות המעצר ביל פולבר, אביה של החטופה. "השבועיים האחרונים היו קשים מאוד עבורנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ה"דיילי טלגרף" האוסטרלי חושף את תמונת החשוד, פול "דגלאס" פיטרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה מאמינה כי פיטרס הוא האדם שפרץ ב-3 באוגוסט לבית משפחת פולבר בפרבר מוסמן היוקרתי בסידני, שעה שרק מדלן הייתה בו, והתכוננה למבחני סוף השנה בתיכון. לפי החשד, הוא ענד לצווארה קולר שהכיל לטענתו מטען נפץ, והותיר מכתב ובו "דרישות פיננסיות". הוא הבטיח להעביר "הנחיות נוספות" בהמשך, אך אלו לא הגיעו. במשך כעשר שעות הייתה "חגורת הנפץ" מחוברת לנערה, עד שחבלנים הצליחו לפרק אותה - רק כדי לגלות שהיא אינה מכילה חומר נפץ.

המקרה עורר התעניינות תקשורתית עצומה באוסטרליה, ואילו המשטרה הוציאה הון על החקירה. בסיומה, הצליחו החוקרים לאתר את פיטרס, בתום "שיתוף פעולה הדוק" עם ה-FBI. לפי דיווח ב"דיילי טלגרף" האוסטרלי, המשטרה חשדה בפיטרס ופתחה בחיפושים אחריו - והוא אותר לבסוף כשנכנס לחשבון הדואר האלקטרוני שלו בספרייה בקנטאקי, וכתובת ה-IP אוכנה על ידי הבולשת. "החשוד היה מופתע שהצלחנו לאתר אותו", אמר עוזר מפקד משטרת ניו סאות' וויילס, דייוויד האדסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully