וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הנערה והפצצה באוסטרליה: הכל היה מתיחה?

אחרי עשר שעות, הצליחה המשטרה לנטרל "חגורת נפץ" שהצמיד פורץ לבתו של מיליונר בסידני - רק כדי לגלות שמדובר במטען-דמה. "הפצצה לא הייתה אמיתית, אך ניסיון הסחיטה - אמיתי ביותר"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

פרשת הנערה וחגורת הנפץ רק הופכת הזויה יותר ויותר: משטרת אוסטרליה ממשיכה לנהל היום (חמישי) מצוד אחר אדם שניסה אתמול לסחוט מולטי-מיליונר מסידני, פרץ לביתו, הצמיד חגורת נפץ לצווארה של בתו - ונמלט. רק לאחר כעשר שעות של עבודה מאומצת הצליחה המשטרה לנטרל את ה"מטען" - כדי לגלות שמדובר היה למעשה במטען-דמה, שלא היה בו ולו פירור אחד של חומר נפץ.

באוסטרליה כבר מכנים את הפרשה "מתיחה", אך במשטרה מדגישים כי לא מדובר במשחק ילדים: "המטען אמנם לא היה אמיתי, אך ניסיון הסחיטה היה אמיתי ביותר", הבהירו במשטרת סידני. "זה היה תרגיל מתוחכם". נסיבות התקרית המעורפלות ממשיכות להסעיר את אוסטרליה גם היום, ועדיין לא התבררו לחלוטין.

חבלני משטרה מחוץ לביתה של נערה בת 18 שהוצמדה לה חגורת נפץ בניסיון לדרוש כופר מאביה המיליונר, סידני, אוסטרליה, 3 באוגוסט 2011. רויטרס
חבלנים מחוץ לאחוזת המיליונר בסידני. "איום לגיטימי ורציני"/רויטרס

מדלן פולבר, בת 18, נלקחה אתמול בת ערובה על ידי שודד שפרץ לבית האחוזה של משפחתה בפרבר מוסמן העשיר של סידני, חבוש בכובע גרב, בניסיון לסחוט את משפחתה, אחת העשירות במדינה. הוא הצמיד לצווארה מתקן עגול, נמלט - וטרם אותר. לפי דיווחי התקשורת האוסטרלית, הוא הזהיר אותה כי התקין בבית מצלמות ומיקרופונים, והותיר הוראות על פתק. "הפתק היה מאוד קוהרנטי וכתוב היטב, אך לא היו בו דרישות ספציפיות, כספיות או אחרות", הסבירו במשטרה המקומית, "אך הוא הבהיר כי כל פנייה למשטרה או ניסיון לפרק את הפצצה תסתיים בפיצוץ המטען באמצעות שלט-רחוק שבידיו".

עם זאת, היו כנראה בכל זאת פרטים שימושיים בפתק. "היו שם כמה הנחיות שהתוקף הותיר", אמר עוזרו של מפקד משטרת סידני, מארק מרדוק, "ואלו יסייעו לנו בהמשך החקירה. ההנחיות האלו, שהטילו עלינו מגבלות שונות, הן אלו שעיכבו בשעות ארוכות את התקדמותנו. הן היו מאוד מדויקות, ולא הותירו מקום לספק, שאנחנו מתמודדים עם איום לגיטימי ורציני. שום דבר מעין זה לא קרה כאן בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully