וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צוות המומחים למחאה - הקרן החדשה בשינוי אדרת"

יהושע בריינר

15.8.2011 / 14:32

בקרב חוגי ימין ומתנחלים קיבלו בסקפטיות את השקת צוותי המומחים שיסייעו למחאה. השמות של טליה ששון ומרדכי קרמניצר זכורים לרעה: "הרכב הצוות חושף את פרצופה האמיתי של המחאה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

"אלה אנשי הקרן החדשה לישראל ויוזמת ז'נבה בשינוי אדרת" – כך כינו היום (שני) בימין ובקרב המתנחלים את צוות המומחים האלטרנטיבי עליו הוכרז היום בתל אביב, ושנועד לסייע למחאה החברתית. השם שזעק יותר מכל עבור ציבור המתנחלים היה זה של עו"ד טליה ששון, מחברת דו"ח המאחזים המפורסם בתקופת ממשלת שרון, אותה זוכרים היטב ביהודה ושומרון. גם פרופ' מרדכי קרמניצר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה ופרופ' יוסי יונה, מהקרן המזרחית הדמוקרטית, מוכרים בימין כמי שמתנגדים למדיניות הממשלה ביהודה ושומרון, וכמוהם גם בתו של הרב עובדיה יוסף, החתומה על יוזמת ז'נבה.

עוד בנושא
שורת מומחים התגייסו למאבק: "שעה היסטורית"
המומחים מתגייסים למאבק - ורובם הגיעו משמאל
בין המומחים שייעצו למובילי המחאה: עו"ד טליה ששון

"נוצר פה מצב אבסורדי, שאנשים הקשורים בדרך זו או אחרת לקרן החדשה לישראל מנהלים משא ומתן עם ממשלה נבחרת בישראל על מידת הפיכתה לחדשה בעיניהם", אמר בועז העצני, ראש ועד מתיישבי יהודה ותושב קרית ארבע. "לא די שארגוני השמאל וגרורותיהם מימנו את המחאה, כעת הם מנסים ליישם בפועל את השקפת עולם על כלל הציבור דרך הוועדה, תוך ניצול מצוקה אמיתית ותמימות של אזרחים שבאמת רוצים להביא לשינוי. אנשים באמת מאמינים שיש כאן ניסיון לתיקון אמיתי, אבל כשמעמידים את קבוצת האנשים הללו בחזית ברור שיש כאן ניסיון לשינוי רדיקלי. הרכב הצוות חושף את פרצופה האמיתי של המחאה וחבל, כי זה יפגע במטרות היפות של המחאה".

מסיבת עיתונאים שבה מציגים את צוות האקדמאים שייעץ למחאה החברתית, אוגוסט 2011. דרור עינב
"הקרן החדשה בשינוי אדרת". המומחים במסיבת העיתונאים בתל אביב, היום/דרור עינב

ראש ועד מתיישבי בנימין ותושב ההתנחלות נווה צוף, איציק שדמי, מאמין שיש בעיה של ממש בזהותם הפוליטית הברורה של חברי הצוות. "צדק חברתי הוא דבר שחוצה מגזרים בחברה", הוא אמר, "הם אנטי-מתנחלים, אנטי-דתיים, והעם לא איתם – והוא כבר הביע את עמדתו בבחירות. הם צריכים להבין את זה".

הפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
"הרכב הצוות חושף את פרצופה האמיתי של המחאה". הפגנה נגד יוקר המחייה בשדרות רוטשילד בתל אביב/נמרוד סונדרס

מוקדם יותר השיקו עשרות מומחים בתחום הכלכלה, החברה והרווחה את התשובה ל"צוות רוטשילד": המומחים מבקשים לספק נתונים, ידע וגיבוי מקצועי ליושבי המאהלים, והם מבהירים כי יעבדו בשקיפות מלאה, תוך שיתוף הציבור וקיום מפגשים במאהלים. הצוותים יציגו מודלים שונים ואפשרויות ריאליות לפתרון הבעיות החברתיות שבבסיס המחאה הגואה.

צוותי המומחים הינם צוותים עצמאיים, שלא גויסו על ידי מנהיגי המאבק, ובמטה המאבק הדגישו כי מדובר בגוף מייעץ בלבד, ולא בגוף מחייב. במטה הדגישו כי אנשיו לא מכירים בצוות ובפעילותו: "לא כינסנו אותו, ולא ביקשנו את התכנסותו. מדובר בצוות מומחים שהתגבש בצורה עצמאית ואנחנו לא תלויים בו או בהחלטותיו", אמר רועי נוימן, מגרעין מייסדי המחאה. רשימת המומחים הוצגה בפני מנהיגי הסטודנטים, על ידי פרופ' אביה ספיבק ממובילי הצוותים, אך היא לא אושרה על ידם בשום צורה.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully