וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המומחים שייעצו למובילי המחאה: עו"ד טליה ששון

14.8.2011 / 20:01

סוללת בכירים, בהם מחברת דו"ח המאחזים טליה ששון, מרדכי קרמניצר ואיציק גלנור, ישיקו מחר צוותי ייעוץ למובילי המחאה החברתית. "ועדת טרכטנברג לא יכולה לקדם שינוי אמיתי"

התשובה ל"צוות רוטשילד"? עשרות מומחים בתחום הכלכלה, החברה והרווחה, ישיקו מחר (שני) במסיבת עיתונאים בתל אביב צוותי חשיבה חברתיים שהקימו לשירות גל מחאת האוהלים השוטף את הארץ. המומחים מבקשים לספק נתונים, ידע וגיבוי מקצועי ליושבי המאהלים, והם מבהירים כי יעבדו בשקיפות מלאה, תוך שיתוף הציבור וקיום מפגשים במאהלים. הצוותים יציגו מודלים שונים ואפשרויות ריאליות לפתרון הבעיות החברתיות שבבסיס המחאה הגואה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
פסימיות בדרום: ”ועדת רוטשילד - ועדה של סחבת”
ברק: ”המחאה מרגשת, יש להטיל מסים על עשירים”
אלבום המחאה: צפו במפגינים בכל רחבי הארץ

הצוותים מבהירים כי בבסיס עבודתם תעמוד הדרישה הרחבה של החברה ל"עיצוב מחדש של הכלכלה הישראלית ככלי לשירתו החברה, ולא להיפך". זאת, בניגוד לשינויים הקוסמטיים בתחום השיטה הכלכלית הקיימת, לדבריהם, המוצעים על ידי ראש הממשלה. במסיבת העיתונאים צפויים לנאום, בין היתר, המשנה לנגיד בנק ישראל לשעבר, אביה ספיבק, מקימת המכללה החרדית בירושלים ובתו של הרב עובדיה יוסף, עדינה בר שלום, יו"ר וועדת מעקב לענייני החינוך הערבי לשעבר, ד"ר הלה אספניולי, וכן פרופ' יוסי יונה, מומחה לחינוך מאוניברסיטת בן גוריון. גם עו"ד טליה ששון, מחברת "דו"ח המאחזים" בתקופת ממשל שרון, תהיה חברה בצוות המשפטי.

גם קרמניצר וגלנור בפנים

בין המומחים שיעמדו בראש הצוותים, יהיו גם סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופ' מרדכי קרמניצר, וכן נציב שירות המדינה לשעבר, פרופ' איציק גלנור. בסך הכול יוקמו תשעה צוותים, שיעסקו בתשעה נושאים: כלכלה, דיור ותחבורה, מינהל ציבורי, חינוך, בריאות, תעסוקה, משפט, ביטחון סוציאלי ועקרונות יסוד למדיניות צדק חברתי.

מיוזמי הצוות נמסר כי "התבטאויותיהם האחרונות של שרים בכירים מלמדות שהממשלה איננה מבינה את מה שמתרחש כאן. מי שבז למחאה ומקיף עצמו בבעלי הון, לא מבין את עומס המיאוס מהשיטה הכלכלית שהנהיג, שמעשירה את העשירים על חשבון כל היתר. השיטה הזו יצרה פערים חזיריים ודרדרה את כל השירותים הציבוריים: החינוך, הרווחה והבריאות". כמו כן, אנשי הצוותים הסבירו כי הם לא סומכים על ועדת טרכטנברג אותה הקים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתפתור את הבעיה: "הוועדה, שכתב המינוי שלה ומרחב התמרון שלה לא פורסמו, לא נראית כמי שיכולה לקדם שינוי שכזה".

ובתוך כך, גם ב"צוות רוטשילד" המקורי ממשיכים לעבוד: הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג תפרסם קול קורא לציבור הרחב, בו תבקש להעביר אליה מידע והצעות הקשורים לתחומים בהם עוסקת הוועדה. מהוועדה נמסר כי "ישנה חשיבות גדולה בשמיעת עמדותיהם והצעותיהם של מגזרים שונים בציבור הישראלי לעניין צעדי מדיניות אפשריים בנושאים אלו. הקריאה תתפרסם מחר בעיתונים בשפה העברית והערבית.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully