וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד החטיבה שגיבה הכאת פלסטינים יועלה בדרגה

הרמטכ"ל הודיע כי אל"מ איתי וירוב ימונה לתפקיד קצין חי"ר וצנחנים ראשי ויועלה לדרגת תא"ל. על וירוב נמתחה ביקורת לפני כשנתיים לאחר שאמר כי אלימות כלפי פלסטינים מוצדקת לעתים

הרמטכ"ל בני גנץ הודיע הבוקר (שני) כי ימנה את אלוף-משנה איתי וירוב, לשעבר מפקד חטיבת כפיר, לתפקיד קצין חי"ר וצנחנים ראשי (קחצ"ר), ויעלה אותו לדרגת תת-אלוף. על וירוב נמתחה ביקורת נוקבת לפני כשנתיים, לאחר שהעניק גיבוי להכאת פלסטינים ואמר כי הדבר לגיטימי במקרים מסוימים. מפקדו דאז של וירוב, אלוף פיקוד המרכז גדי שמני, אף נזף בו בשל דבריו.

כמו כן, הרמטכ"ל גנץ הודיע הבוקר כי שני מפקדי חטיבות נוספים בדרגת אלוף-משנה, יועלו לדרגת תת-אלוף וימונו למפקדי אוגדות: מפקד חטיבת גולני אופק בוכריס ומפקד חטיבת הנח"ל, אמיר אבולעפיה.

עוד באותו נושא
בצעד חריג: החייל שהיכה פלסטיני יקבל משפט חוזר
'יש דין' לבג"ץ: להשעות את מפקד חטיבת כפיר
"מח"ט כפיר ימשיך לגבות את סגן מלול"

"הוא לא הנחה לאלימות"

גורם המקורב לוירוב, אמר לוואלה! חדשות, כי "אנו שמחים שהמערכת הצבאית השכילה להכיר בעובדה שוירוב, קצין מוערך, שהיה צריך לקדם מזמן - אכן ראוי לקידום. ראוי היה להביא לשים קץ לעוול שנגרם לו".

סניגורו של אלוף משנה איתי וירוב, עורך הדין עודד סבוראי אמר בעקבות ההודעה על המינוי, כי "הפרקליט הצבאי הראשי סגר את תיק החקירה נגד אלוף משנה איתי וירוב לאחר שחקירת מצ"ח קבעה כי הוא לא עבר כל עבירה למרות האופן בו הובנה התבטאותו בבית הדין הצבאי. החקירה קבעה כי הוא לא גיבה אלימות, לא הנחה לאלימות ולא נקט באלימות ולכן אין כל טעם לביקורת נגדו".

במקביל, מתחו מספר קצינים ביקורת על עיכוב מינויו של אילן מלכא, מפקד חטיבת גבעתי לשעבר, לדרגת תת אלוף. עיכובו של מלכא, כיום קצין אגף מבצעים בפיקוד מרכז, מתעכב בשל חקירה שנמשכת עדיין בפרקליטות הצבאית על מעורבותו בשני אירועים חריגים של ירי על אנשים לא מעורבים במבצע "עופרת יצוקה".

מנגד, במערכת המשפטית הצבאית יש מי שמותח ביקורת על האפשרות שנשקלה לקדם את מלכא, שאמנם נחשב קצין מצטיין ובעל נתונים גבוהים, מכיוון שעדיין נחקר האירוע ההוא.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully