וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'יש דין' לבג"ץ: להשעות את מפקד חטיבת כפיר

יהושע בריינר

24.6.2009 / 12:58

הארגון הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה לפתוח בחקירה פלילית ולהשע את אל"מ איתי וירוב בגין עדותו לפיה "ישנם מצבים במהלך מעצרים בהם שימוש באלימות הוא מותר"

ארגון 'יש דין' והאגודה לזכויות האזרח עתרו היום (רביעי) לבג"ץ בדרישה לפתוח בחקירה פלילית ולהשעות באופן מיידי את מפקד חטיבת כפיר אל"מ איתי וירוב ואת מפקד יחידת שמשון לשעבר בגין עדותם במהלך משפטו של סגן אדם מלול הנאשם כי היכה פלסטיני בעת מעצר בכפר קדום. כזכור אל"מ וירוב העיד לטובתו של מלול ואמר כי ישנם מצבים בהם שימוש באלימות הוא מותר במהלך מעצרים. העתירה הוגשה גם נגד מג"ד שמשון לשעבר סא"ל שמעון הרוש.

לדברי העותרים, וירוב ומפקד גדוד שמשון הודו למעשה בעדותם בביצוע מעשים פליליים. "מה שהוכחש בעבר כי אי פעם מתרחש וכונה אחר כך כשלא היה ניתן יותר להכחיש כחריג, הפך בפיו של וירוב למדיניות, לפרקטיקה רשמית שאין מתביישים בה יותר".
בעקבות העדות פנו ארגוני זכויות האדם לאלוף פיקוד מרכז גדי שמני ולרמטכ"ל גבי אשכנזי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד וירוב, אולם כזכור שמני הסתפק בהערה פיקודית למח"ט.

"העובדה שוירוב ממשיך לפקד על חיילים ושלא נפתחה חקירה מעבירה מסר חמור מאוד לחיילים צעירים הבאים במגע עם האוכלוסייה האזרחית בגדה", אמר עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של 'יש דין', "את התוצאה של המסר הכפול הזה אנחנו נמדוד בדם, באיברים דואבים ובנפשות פגועות".

בעדותו במהלך משפטו של סגן אדם מלול, הנאשם כי היכה פלסטיני בעת מעצר בכפר קדום, אמר וירוב כי "סטירה, לפעמים מכה בעורף או בחזה, לפעמים ברכייה או חניקה לצורך הרגעה היא סבירה. האם יש טבלה שאומרת מה מותר ומה אסור? לא, וגם בלתי ניתן שתהיה".

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully