וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מח"ט כפיר ימשיך לגבות את סגן מלול"

18.6.2009 / 19:35

אל"מ איתי וירוב צפוי להמשיך לגבות את סגן אדם מלול המואשם שהכה פלסטיני. "דיווחים אחרים מנסים להכתימו"

מקורבים למפקד חטיבת כפיר, אל"מ איתי וירוב, מכחישים את הדיווחים לפיהם חזר בו וירוב מהגיבוי שהעניק לקצין סגן אדם מלול המואשם כי היכה פלסטיני בעת מבצע צבאי בכפר קדום. על פי הדיווחים, ביקש וירוב להעיד פעם נוספת במשפט ומשסורב החליט להגיש תצהיר ובו הגרסה החדשה. "וירוב נתן גיבוי מלא למלול בבית הדין, וגם הבקשה לתת עדות נוספת במשפט היתה על מנת להמשיך ולתת לו גיבוי בלתי מסויג", אומרים המקורבים למח"ט. "כל מי שמציג את התצהיר שצפוי וירוב להגיש לבית הדין בצורה אחרת עושה מניפולציה על גבו של המח"ט ומנסה להכתים אותו שלא בצדק".

סגן מלול וסמ"ר אביתר גדסי, לוחמים בחטיבת כפיר, מואשמים כי במהלך פעילות מבצעית בכפר קדום בספטמבר 2008 הכו פלסטיני שנעצר על ידם במהלך תשאול. במהלך משפטו של מלול העיד אל"מ וירוב כי ישנם מצבים בהם מותר להשתמש בכוח כלפי פלסטינים. "סטירה, לפעמים מכה בעורף ולפעמים ברכיה לצורך הרגעה היא סבירה. אנחנו נפרוץ לאלף בתים כדי להוציא רובה קלצ'ניקוב אחד. האם יש טבלה שאומרת מה מותר ומה אסור? לא, וגם בלתי ניתן שתהיה". בעקבות הדברים נתן אלוף פיקוד מרכז גדי שמני הערה פיקודית לוירוב, הערה שעשויה להשפיע על המשך קידומו בצבא.

"מח"ט כפיר מסר עדות בבית הדין שהיא מאוזנת וראויה", אומר בא כוחו של מלול עו"ד שמי כהן בתגובה לדברי המקורבים, "המח"ט קבע שרק בהתהוות נסיבות מסוימות מותר יהיה להפעיל מידה מסוימת מאוד של כוח. לצערי גורמי הפיקוד בצבא וגהורמים המשפטיים החליטו להתעמר בו על אמירת אמת בבית הדין. בהתעמרות זאת של גורמי הפיקוד בצבא ושל הפרלקיטות יש כדי לפגוע בהוגנות ההליך המשפטי שמתנהל בימים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully