וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מובארק מתחדש היום: "יגיע בכיסא גלגלים"

ניר יהב

15.8.2011 / 8:23

הדיונים במשפטו של נשיא מצרים לשעבר צפויים להתחדש על רקע שיפור במצבו הנפשי והבריאותי. עורך דינו ביקש לזמן 1,600 עדים, בהם בכירים בצבא. משפטו של שר ההגנה נדחה לספטמבר

הדיונים במשפטו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק יתחדשו היום (שני), ועל פי הדיווחים מהמדינה צפוי מובארק להיכנס לכלוב הנאשמים שלא על אלונקה כמו בפעם הקודמת, אלא כנראה על כיסא גלגלים. זאת, לאור הדיווחים הרבים על שיפור שחל במצבו הבריאותי, הן הפיזי והן הנפשי. עורך דינו של מובארק, פריד א-דיב, ביקש מהשופט לזמן במהלך הדיונים 1,600 עדים, ביניהם בכירים בצבא. על פי הדיווחים אתמול במצרים, "מובארק יחשוף הפתעות במהלך המשפט".

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי מובארק אמר למבקריו בבית החולים כי לא הורה לשר הפנים חביב עאדלי להרוג מפגינים ולירות אש חיה לעברם. "הדבר היחיד שביקשתי מעאדלי הוא להשתלט על האנרכיה", צוטט. על פי הדיווח, מובארק הבטיח למבקריו "לחשוף הפתעות" במהלך המשפט, הנוגעות לצלפים שהרגו מפגינים "ומי השרים שעומדים מאחורי הצבתם במקום ושהעבירו מידע שקרי ללשכת הנשיא".

מובארק בכלוב הנאשמים - כותרות אחרונות
מובארק: "לא ברחתי ממצרים כי לא עשיתי שום טעות"
מובארק לבית המשפט: "אני כופר בכל האישומים"
העיתונות הערבית: "מובארק בכלוב - רגע מכונן"
אחרי 30 שנה: שלטון מובארק בתמונות

חוסני מובארק מוצא מבית המשפט במהלך הפסקה במשפטו, קהיר, מצרים, 3 באוגוסט 2011. רויטרס
כיסא גלגלים במקום אלונקה. מובארק בבית המשפט/רויטרס

הדיון בהאשמות, לפיהן מובארק היה מעורב בפרשות שחיתות והורה להרוג מפגינים בעת ההתקוממות העממית נגד משטרו, יתקיים בבניין האקדמיה המשטרתית בקהיר והוא ייערך בנפרד מזה של שר הפנים לשעבר חביב עאדלי ושל שישה מעוזריו. דיון בעניינו של עאדלי כבר נערך אתמול, אך המשפט נדחה לתחילת חודש ספטמבר.

מאז שהודח מתפקידו בחודש פברואר ועד שהחל משפטו לפני 12 יום, שהה מובארק בבית החולים בשארם א-שייח'. כשהחל משפטו הוא הועבר במסוק אל קהיר ומאז המשפט הוא שוהה בבית חולים צבאי בבירה. על פי הדיווחים, מצבו הבריאותי השתפר והוא מקבל אורחים רבים, להם הוא אומר כי לא נמלט ממצרים כי "לא ביצע שום טעות".

בדיון הראשון שנערך ב-3 באוגוסט הובא מובארק כשהוא על אלונקה. בפתח משפטו הוזכרו האישומים נגדו ומובארק אמר כי הוא "מכחיש מכל וכל" את כל האישומים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully