וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך נראה חוסני מובארק בבית המשפט

לראשונה בתולדות מצרים, הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, הגיע לבית המשפט בו יועמד לדין בגין רצח, שוחד ושורת עבירות נוספות. יחד עמו יישפטו גם שני בניו, גמאל שהיה אמור לרשת אותו ועלא

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"יום הדין" בקהיר: נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, הגיע לאולם ההרצאות באקדמיה לשוטרים בקהיר, שהוסב לבית המשפט בו יעמוד לדין. מובארק עזב את שארם א-שייח' במטוס צבאי והובא לבית המשפט באמבולנס. בנסיעתו לקהיר התלווה אליו צוות רפואי צמוד מחשש להידרדרות פתאומית בבריאותו. כזכור, בשבועות האחרונים התרבו הדיווחים על הידרדרות בבריאותו הנפשית והפיזית של הנשיא לשעבר, החולה בסרטן.

הנשיא שהודח ב-11 בפברואר, בתום הפיכה עממית, מואשם בין היתר ברצח, במתן הוראה לירות במפגינים לא חמושים, כמו גם בקבלת שוחד, במעילה בכספי ציבור ובהשתלטות על נכסי מדינה. אחד מעורכי דינו, מוחמד עבד א-ראזק, אמר כי אם מובארק אכן היה נתן הוראה להרוג מפגינים במהלך ההפגנות, "היו נהרגים 800 אלף בני אדם ולא 800".

מובארק אינו הנאשם היחיד במשפט. ישנם נאשמים נוספים, שהגיעו לבית המשפט במקביל. אלו הם שני בניו של מובארק, גמאל ועלא, שר הפנים לשעבר חביב עאדלי, ועוד שישה קציני משטרה בכירים לשעבר. הנאשם האחרון, מקורבו של מובארק, איש העסקים חוסיין סאלם, ייעדר - שכן הצליח להימלט מהמדינה. הוא עצור כיום בספרד, אך עדיין לא ברור אם יוסגר בחזרה למצרים.

עוד באותו נושא:
עלייתו ונפילתו של חוסני מובארק
אחרי 30 שנה: שלטון מובארק בתמונות
שעות לפתיחת משפט מובארק: הוכנה מיטה בביהמ"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully