וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופ"ש רגוע בבריטניה - כתבי אישום נגד הרוצחים

המהומות לא התחדשו, ובינתיים נכנס קמרון לעימות חזיתי עם המשטרה, שם מבקרים את מינוי ה"שריף" של ג'וליאני ליועץ מיוחד: "שאנחנו נקבל עצות שמגיעות ממקום בו פועלות 400 כנופיות?"

בערי בריטניה ממשיך להישמר השקט גם במהלך סוף השבוע, ונראה כי המהומות שזיעעו את המדינה בשבוע שעבר דעכו. אחרי שקיעת האבק, לצד חילופי ההאשמות במישור הפוליטי, מתמקדות הכותרות בממלכה בעבודת המשטרה ומערכת המשפט, הממשיכות לעצור ולהעמיד לדין את האנשים שעמדו מאחורי מעשי הביזה, ההרס, ההצתה - וגם הרצח.

הממלכה בוערת - כותרות אחרונות בוואלה!:
בריטניה מלקקת פצעיה: הפנים והסיפורים של השבוע
כתבי אישום בבריטניה: ילדים בני 11, בת המיליונר
בשל המהומות: משרד החוץ הזהיר הישראלים בבריטניה
לונדון בוערת, עידו רוזנלום עצבני

אוטובוסים נוסעים ברחוב טוטנהאם היי, לונדון, שנפתח לראשונה לאחר המהומות, 13 באוגוסט 2011. רויטרס
רחוב טוטנהאם היי בלונדון, שם פרצו המהומות הראשונות, נפתח אתמול לראשונה מחדש לתנועה/רויטרס

בברמינגהאם, הוגשו היום (ראשון) כתבי אישום נגד שני צעירים, בן 26 ובן 17 (שמותיהם לא פורסמו), בגין דריסתם למוות של שלושה צעירים ממוצא פקיסטני בתחנת דלק בעיר, שעה שניסו להגן על שכונתם מפני בוזזים. כל אחד מהשניים מואשם בשלושה סעיפי רצח. עוד שני חשודים בפרשה, בן 27 ובן 23, נמצאים במעצר. הדיון הזה, כמו עוד רבים שהתקיימו היום, הם הראשונים אי פעם שמקיים בית משפט בריטי ביום ראשון - צעד שהוגדר במשרד המשפטים הבריטי "חסר תקדים".

התקדמות חלה בסוף השבוע גם בחקר שני מקרי המוות הנוספים במהלך המהומות, שאירעו בלונדון. ביום שישי נעצר חשוד בן 22 ברציחתו של ריצ'רד מאנינגטון בואוז בן ה-68, שהוכה ביום שני בלילה כשניסה להתעמת עם בוזזים ברובע אילינג, ומת מפצעיו ביום חמישי בלילה. ביום חמישי פרסמה המשטרה את תמונתו של החשוד ברצח, כפי שתועד על ידי מצלמות אבטחה, ובתוך כמה שעות דווח על המעצר. עם זאת, המשטרה עדיין מתקשה לגבש ראיות בתיק, ופנתה שוב לציבור בבקשה שעדי ראייה לרצח יתייצבו וימסרו את גרסתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך אחד מסרטוני מצלמות האבטחה בו תועד רוצחו של ריצ'רד מאנינגטון בואוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרוצחים עסקו בביזה"

אתמול דיווחה המשטרה כי עצרה חשודים גם ברציחתו של טרוור אליס, צעיר בן 26 שנמצא באותו לילה ירוי למוות בתוך מכונית ברובע קרוידון. החשודים הם שלושה תושבי העיר - בן 27, בן 26 ובן 24. על פי הודעת המשטרה, החוקרים מעריכים כי הרוצחים עסקו בביזה, ושדדו לפחות עוד שני אנשים חוץ מאליס. הבוקר נמסר גם על מעצרו של אדם בן 33 החשוד בהצתת חנות רהיטים בקרוידון, שגרמה לאחת השריפות הגדולות ביותר במהומות, בה בין היתר תועדה אשה הקופצת מחלון בניין - אחת התמונות הזכורות מהמהומות.

הפגנה נגד קיצוצים בתקציבי הרווחה ולמען סיוע לשכבות המצוקה, צפון מזרח לונדון, 13 באוגוסט 2011. רויטרס
בעקבות המהומות: מפגינים נגד קיצוץ ברווחה ולמען סיוע לשכבות החלשות, אתמול בצפון מזרח לונדון/רויטרס

ראש הממשלה דייוויד קמרון התייחס הבוקר למהומות, בראיון שהעניק ל"סנדיי טלגרף", והבהיר שוב כי ינהיג מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי הפשיעה ברחובות. "לא הבהרנו זאת בצורה טובה מספיק עד עתה", אמר קמרון, "אבל עכשיו המסר מתחיל לעבור".

קמרון נכנס בסוף השבוע למסלול התנגשות עם המשטרה, בעקבות החלטתו מיום חמישי למנות לעצמו "יועץ-על לענייני שיטור" - ביל בראטון האמריקאי, שהיה מפקד משטרת ניו יורק בתקופתו של ראש העיר רודי ג'וליאני בשנות ה-90, ונחשב לאדריכל של "טיהור" העיר מפשיעה.

בראטון כבר מכונה בגיחוך "סופר-שוטר" בתקשורת הבריטית, ובמשטרה זועמים על הצעד. את המחאה מוביל ראש איגוד השוטרים, סר יו אורדי, שאמר בראיון ל"אינדפנדנט" המתפרסם הבוקר כי אינו סבור שהוא יכול ללמוד משהו מהיועץ החדש.

"אני לא חושב שאני רוצה לקבל שיעורים בעניין לחימה נגד כנפויות מאדם שמגיע מאזור בארצות הברית בו פועלות 400 כאלה", אמר אורדי בזלזול, בהתייחסו ללוס אנג'לס, שבראטון שימש כמפקד כוח המשטרה שלה עד ל-2009. עוד הוסיף אורדי וביקר את "רמות האלימות הגבוהות של המשטרה בארה"ב, השונה בכך לחלוטין מהמשטרה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully