וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום בבריטניה: ילדים בני 11, בת המיליונר

בתי המשפט עובדים מסביב לשעון, ובפני השופטים מתגלות הפנים של ההתפרעויות והביזה - והן מגוונות. המשטרה פושטת על בתים וממשיכה במעצרים. קמרון בפרלמנט: "כולם תועדו וייתנו הדין"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

שיא השיאים עד כה - בוזזת בת 11: בבית משפט בנוטינגהאם שבבריטניה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד ילדה בת 11 שהשתתפה במעשי ונדליזם וביזה במהלך המהומות בעיר, כך דיווחו בצהריים כלי התקשורת בבריטניה. לפי הדיווח הילדה הואשמה בעבירה של "ניסיון לגרום נזק פלילי", ותישאר לפי שעה במעצר. משטרת נוטינגהאם דיווחה כי עד כה נעצרו בעיר 105 בני אדם החשודים במעורבות בהתפרעויות, וכתבי אישום הוגשו נגד 46 מהם, בהם עוד שלושה ילדים בני 14.

הממלכה בוערת - כל הכותרות בוואלה!:
הלילה: המהומות נרגעו, למעט כמה פעילי ימין קיצוני
בשל המהומות: משרד החוץ הזהיר הישראלים בבריטניה
בנו מת בזרועותיו: "רק ניסה להגן על הקהילה"
הנוער המנותק של לונדון: בועת הרעל שהתפוצצה

שוטרים בודקים עובר אורח, רובע האקני, לונדון, 10 באוגוסט 2011. Karel Prinsloo, AP
הנוכחות המשטרתית ברחובות עדיין כבדה. שוטרים מתשאלים עובר אורח, היום ברובע האקני שבלונדון/AP, Karel Prinsloo

בדברים שנשא בצהריים בישיבה מיוחדת של הפרלמנט, אמר ראש הממשלה דייוויד קמרון כי עד כה נעצרו ברחבי הממלכה כ-1,200 בני אדם שהיו מעורבים במהומות. המעצרים נמשכים, והיום החלה המשטרה לפשוט על בתיהם של חשודים במעורבות בהתפרעויות, ולערוך מעצרים נוספים. רבים מהחשודים מזוהים בין היתר על בסיס העדויות הרבות הזורמות ממצלמות המעקב הפזורות בכל פינת רחוב, ועל בסיס התמונות שפירסמו ללא בושה הבוזזים ברשתות החברתיות השונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בנאומו בפרלמנט התייחס קמרון בפעם השלישית השבוע לגל המהומות, הקשה בבריטניה זה כ-30 שנה, וחזר על גישתו התקיפה. "לא נהיה מוכנים לקבל זאת בארצנו", אמר בפתח דבריו. "לא נאפשר משטר של פחד ברחובות. הממשלה תעשה כל שביכולתה כדי להשיב את השקט". לגבי המתפרעים והבוזזים, חזר קמרון על דבריו כי "כולם תועדו, הפנים שלהם מוכרות, וכולם ייתנו את הדין".

קמרון התייחס גם לשורה של החלטות וצעדים הקשורים לאופן הטיפול במהומות, אם יתחדשו. לדבריו, המשטרה קיבלה כעת הרשאה מהממשלה לדרוש מעוברי אורח ברחוב להסיר את כיסוי הפנים שלהם ולהזדהות. עוד הוסיף כי נבחנות דרכים להגביל את השימוש בשירותי המסרים המיידיים השונים, כגון זה של בלקברי, שבהם נעזרו צעירים רבים כדי לתאם את ההתפרעויות. כמו כן הכריז על הקמת ועדה פרלמנטרית שתבחן דרכי טיפול ב"תרבות הכנופיות". המשטרה, לדבריו, "תקבל את כל התקציב הנדרש".

חנויות בעיר ברמינגהאם שהתקינו דיקטים במקום חלונות הראווה שנשברו במהומות, והכריזו בשלטים: "פתוחים כרגיל", 11 באוגוסט 2011. רויטרס
"אנחנו פתוחים כרגיל". סניף של רשת ביגוד בברמינגהאם, שחלון הראווה המנופץ שלו הוחלף בדיקטים/רויטרס

בהתייחסו לנזקים העצומים שנגרמו לבתי עסק, הבהיר ראש הממשלה כי כל מי שחנותו נפגעה יוכל להגיש תביעת פיצויים - גם אם אינו מבוטח. לדבריו, תקציב ממשלתי מיוחד של 20 מיליון ליש"ט יועמד לטובת פיצוי הנפגעים.

"הילד ורוד הלחיים כסס ציפורניו על דוכן הנאשמים"

במקביל, ממשיכים בתי המשפט לעבוד מסביב לשעון. בלונדון, שם נעצרו נכון להבוקר קרוב ל-900 בני אדם, כבר הוגשו 167 כתבי אישום. הדיונים בבתי המשפט מתנהלים באיטיות, ותאי המעצר עולים בינתיים על גדותיהם. גם שם, הנאשם הצעיר ביותר עד כה הוא ילד בן 11. בשל גילו, לא נמסרו שמו ופרטיו. "בעודו יושב על ספסל הנאשמים", תיאר את הסיטואציה כתב ה"טלגרף", "הילד הצנום, ורוד הלחיים, היה מוסתר כמעט לגמרי על ידי המעקה. לבוש בחליפת ספורט כחולה של אדידס, הוא כסס את ציפורניו והעביר את משקל גופו מרגל לרגל, שעה שהודה כי השתתף בביזה של חנות בעיירה בה הוא גר, רומפורד שבאסקס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"טלגרף" מפרסם תמונות בוזזים, היום. משמאל: הילד בן ה-11, שפרטיו לא פורסמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אישומי הפרת הסדר שהיו תלויים נגד הילד בוטלו. הוא במעצר מאז יום שני בלילה, אז נתפש יחד עם כנופיה של כ-20 ילדים ובני נוער. פשעו - הוא הושיט יד דרך חלון ראווה שבור וחטף פח אשפה שהיה בתצוגה. אמו נכחה בבית המשפט, כעוסה ביותר, אך סירבה לדבר עם התקשורת. היא שילמה ערבות, והילד שוחרר - ונשלח לקבל את גזר דינו בבית משפט בעיירת מגוריו. כשהסתיים הדיון, ברח הילד החוצה מבית המשפט, ואילץ את אמו ודודתו לרדוף אחריו ולגרור אותו עמן בצווארו.

מקרה עוד יותר מוזר הוא המקרה של לורה ג'ונסון בת ה-19 - בתו של מנהל חברה עשיר, המתגוררת בבית אחוזה בקנט. היא סטודנטית לאנגלית ואיטלקית באוניברסיטת אסקס, ובוגרת של תיכון אולאב'ס, המדורג רביעי בבריטניה ברמתו האקדמית - אותו סיימה בהצטיינות. האישומים נגדה: גניבת סחורה בשווי 5,000 ליש"ט מחנות מוצרי אלקטרוניקה. היא כפרה באשמה, ושוחררה בערבות למעצר בית. עד כה, לא הצליח אף כלי תקשורת ליצור עמה קשר, עם הוריה או עם חבריה. שכן של המשפחה בקנט אמר לטלגרף כי "לא הייתתי מצפה שמישהו מהסביבה הזו יהיה מעורב בדברים כאלו".

אולם אלו מקרים חריגים. רוב רובם של הנאשמים שממשיכים להתייצב בסיטונות בפני בתי המשפט יותר קרובים להגדרה שטבע אתמול ראש הממשלה קמרון, בדבר "חלקים חולים בחברה". רובם בשנות העשרה המאוחרות או העשרים המוקדמות לחייהם. לרבים מהם כבר יש גיליון הרשעות ארוך, ונגד חלקם תלויים כבר עונשי מאסר על תנאי. הם מופנים בזה אחר זה לבתי משפט המוסמכים לגזור עונשי מאסר - ולחלקם ממתין עונש של עשר שנים בכלא. "חלקם התייצבו מחויכים ובטוחים בעצמם", תיאר כתב הטלגרף, "אך היו גם כאלו שככל הנראה נגררו אחרי המעשים, וכעת הם מתייפחים, אחוזי פאניקה".

אלכסיס ביילי, אסיסטנט בבית ספר יסודי שהואשם והודה בביזה במהלך המהומות, מחוץ לבית המשפט, לונדון, 10 באוגוסט 2011. רויטרס
אחרי כמה צעדים, התנגש בפנס רחוב. אלכסיס ביילי יוצא מבית המשפט/רויטרס

עוד בלונדון, בלט סיפורו של אלכסיס ביילי, בן 31, העובד כעוזר הוראה בבית ספר יסודי, שהודה כי השתתף בביזה של סחורה בשווי 1,000 ליש"ט חנות מוצרי אלקטרוניקה. גם הוא שוחרר בערבות, ויצא מבית המשפט כשהוא מנסה להסתיר את פניו בעזרת עיתון, שכותרתו, "חקיינים מפגרים", מתייחסת לכנופיות הבוזזים. אחרי כמה צעדים, כשהוא אינו רואה לאן הוא צועד, הוא התנגש בפנס רחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully