וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו מת בזרועותיו: "רק ניסה להגן על הקהילה"

שלושה בני מהגרים מפקיסטן נדרסו למוות בברמינגהאם שעה שניסו להגן על בתי העסק בשכונתם מהבוזזים. אביו של אחד מהם הוזעק למקום לטפל בפצועים, ומצא עצמו מעניק החייאה לבנו - לשווא

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי לילה רביעי של מהומות ומעשי ביזה, שהתרכזו הפעם בערים בצפון בריטניה, התמקדו היום (רביעי) הדיווחים מהמדינה באירוע בודד שהתרחש הלילה בעיר ברמינגהאם, בו נהרגו שלושה צעירים תושבי העיר - בזמן שניסו להגן על בתי העסק בשכונתם מפני בוזזים. פרטי האירוע עדיין מעורפלים למדי, אולם ככל הנראה, השלושה נדרסו למוות בידי מכונית שדהרה לעברם.

לפי הדיווחים המתפרסמים בבריטניה, שלושת ההרוגים היו חלק מכוח של כ-70-80 מתושבי שכונת ווינסון גרין בעיר, שהתארגנו כדי להגן על בתי העסק מפני מעשי הביזה, ואף נחלו הצלחה בכך, והצליחו לתסכל את כנופיות הבוזזים. אולם על פי דיווחי עדי ראייה, בסביבות 1:00 בלילה הגיחה מכונית שנסעה על המדרכה, שעטה לעבר הקבוצה שעמדה בתחנת דלק, ופגעה בשלושה מחבריה. שניים מהם מתו במקום, והשלישי מת מפצעיו בהמשך הלילה בבית החולים.

הממלכה בוערת - סיקור נרחב בוואלה!:
לונדון, עיר במצור. עדות מהאנרכיה ברחובות
1,100 עצורים, המהומות נדדו למנצ'סטר וליברפול
הנוער המנותק של לונדון: בועת הרעל שהתפוצצה
לונדון בוערת: חנויות היוקרה נבזזות
פליקר ואיביי נלחמים בפורעים בשירות משטרת לונדון

זירת האירוע בו נדרסו שלושה בני אדם למוות בידי בוזזים, ברמינגהאם, בריטניה, 10 באוגוסט 2011. רויטרס
"האירועים עלולים לקבל תפנית גזענית מכוערת". המשטרה אוספת ראיות בזירת הדריסה, היום בברמינגהאם/רויטרס

היום התבררו פרטיהם של ההרוגים - שלושתם צעירים בני משפחות ממוצא פקיסטני: הארון ג'האן בן ה-21, ועוד שני אחים: שחזאד ומוניר חוסיין, בני 32 ו-30. המשטרה מתייחסת למותם כאל רצח, ופתחה בחקירה נרחבת, שבמסגרתה כבר נעצר חשוד בן 32, ואף הוחרם כלי רכב.

זעם בקהילה - פגישת פיוס במסגד

בקהילה הפקיסטנית בעיר שורר כעת זעם רב, ומנהיגי הקהילה עומלים על הרגעת הרוחות - אך רבים מזהירים כי האירוע עלול להצית גל נוסף של מהומות ועימותים אלימים בין תושבי האזורים השונים והקהילות השונות בעיר. על פי דיווח ה"גרדיאן" היום אף התקיימה במסגד בעיר פגישה של כמה מראשי הקהילות, בהם שבאנה מחמוד, חבר פרלמנט של הלייבור מהעיר, והבישופ הנוצרי של העיר, אנתוני ווטסון - שהזהיר כי כעת, האירועים עלולים "לקבל תפנית גזענית מכוערת". ואולם מיד עם סיום דבריו, התפרצה אשה ממוצא אפריקאי והחלה לקלל את בני הקהילה האסייתית. "הגישה שלכם היא דגרמה לכל המהומות להתחיל!", קראה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקדי המהומות ביומיים האחרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות האירוע התמקדו אמצעי התקשורת בדמותו של טאריק ג'האן, אביו של הארון ג'האן שנהרג. הוא התראיין לכלי התקשורת, וסיפר כי הוזעק למקום בעקבות האירוע כדי לטפל בפצועים - ואז גילה כי בנו מוטל במקום.

"שמעתי קול עמום ורצתי מסביב, וראיתי שלושה אנשים על הקרקע", סיפר היום ג'האן לרויטרס. "האינסטינקט שלי היה לעזור לשלושתם, לא ידעתי מי הם היו, מי נפצע. עזרתי לאדם הראשון, ומישהו מאחור אמר לי שבני שוכב מת מאחוריי - אז התחלתי לבצע החייאה בבני שלי. פניי היו מכוסות בדם, ידיי היו מכוסות בדם. למה? למה?! הבחור שהרג אותו נסע ישירות לתוך קהל והרג שלושה חפים מפשע. למה? מה היה הטעם לעשות זאת? אני לא מבין".

הפגנות וביזה בברמינגהם , 9.8.11. GettyImages
שוטרים ובוזזים בברמינגהאם, הלילה/GettyImages

"אנחנו כאן מגינים על הקהילה", הוסיף האב. "הבן שלי בחור טוב, כל הקהילה הכירה אותו. הוא ניסה לסייע לקהילה שלו, לקהילה המקומית. זה לא משנה מי אתה, אנחנו כאן כדי לסייע לכולם - והוא נהרג יחד עם שני חבריו. היו לי שלושה ילדים, שני בנים ובת. הוא היה בחור טוב, הוא היה הצעיר ביותר, וכל מה שהייתי צריך, תמיד ביקשתי ממנו - והם הרגו אותו. זה הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully