וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיריית רמת גן מתנכלת לפעילי מאהל המחאה בעיר"

12.8.2011 / 4:06

בעוד פעילי מאהלי המחאה ברחבי הארץ דנים בתכניות פעולה להמשך המאבק, בפני מאהל רמת גן ניצב אתגר נוסף. פעיליו נתונים לפיקוח צמוד של העירייה ואף קיבלו קנסות על תליית מודעות

באגודה לזכויות האזרח התקבלו אמש (חמישי) פניות ממשתתפי מחאת האוהלים ברמת גן, על פיהן ראש העירייה, צבי בר, מוסיף להתעמר במאהל המחאה בכיכר רמב"ם ובמשתתפיו, זאת חרף המכתב שנשלח אליו מטעם האגודה בעניין.

כך לדוגמה, קיבל אמנון ביגלמן, ממשתתפי המאהל, קנס בסך 470 שקלים על תליית מודעת "מחאה פוליטית". זאת לאחר שתלה על גדר סמוך למאהל שלט שעליו נכתב "נלחמים על הבית". לדבריו, "העירייה שלחה אתמול פקח עירוני למאהל, שמטרתו להשגיח על המוחים". בהמשך הערב הגיעה ניידת של השיטור העירוני, והשוטרים הבהירו לביגלמן כי הוזעקו למקום משום שסירב להזדהות בפני הפקח, למרות שלדבריו אף אחד לא ביקש זאת ממנו. במקביל הסביר הפקח, כי שוחח עם מנהל מחלקת התברואה, שפיקח על האירועים ממשרדו, ואמר לו כי יש לקנוס את ביגלמן.

פנייה נוספת התקבלה באגודה לזכויות האזרח מטעם חבר מועצת העיר ברמת גן, רועי ברזילי, שלוקח חלק פעיל במאהל המחאה. ברזילי סיפר כי ביום שלישי האחרון הוגשה נגדו תלונה במשטרה מטעם העירייה, כנראה בגין תליית כרזה או מעשה דומה.

עו"ד טל חסין, מנהלת מחלקת פניות הציבור של האגודה לזכויות האזרח, שלחה היום מכתב נוסף לצבי בר, בדרישה לחדול מהתנהלותה השערורייתית לטענתה של העירייה. בין היתר, דרשה חסין כי העירייה תודיע על ביטול הקנס שהוטל על תושב העיר שלא כדין. "הוצאת הדו"ח בנסיבות אלה מהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי תוך סטייה מתכלית החוק וניצול לרעה של סמכויות הפיקוח העירוני, במטרה להתנכל לאזרחי רמת גן המממשים את זכות היסוד שלהם לחופש הביטוי והמחאה. נראה שפקחי העירייה מונעים משיקולים זרים, במיוחד כאשר בכל המדינה פועלים מאהלי מחאה וראשי הערים ברובם נוהגים באיפוק והבנה", אמרה.

עוד בנושא:
מפגינים בחולון: "פירוק המבנים יצית מהומות"
מחאה בין הסורגים: גם האסירים רוצים צדק חברתי
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully