וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בחולון: "פירוק המבנים יצית מהומות"

יהושע בריינר

11.8.2011 / 17:10

המפגינים טוענים כי המהומות על פירוק הצריפים שהקימו בשטח מאהל המחאה יצאו את גבולות העיר, ואיש לא יוכל להשתלט עליהן. "מי שיבוא לכאן וישמע את מה שעובר עלינו יחזור בוכה הביתה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

יום אחרי שחסמו את כביש הגישה לנתיבי איילון במחאה על הכוונה לפרק צריפים שבנו, אנשי מאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון אומרים כי פגיעה במחאתם עלולה להוביל לגל אלימות עליו לא יוכלו להשתלט. "המחאה ברוטשילד הפכה לבילוי, אנשים יושבים עם גיטרות כאילו זה 'כוכב נולד'", הם אמרו, "מי שיבוא לכאן וישמע את מה שעובר עלינו יחזור בוכה הביתה. המצוקות שלהם אולי צודקות אבל לנו יש מצוקת דיור אמיתית ולפני שדואגים איך הם ייגמרו את החודש שיעזרו לנו לגמור את היום".

היום נפגש נציג המאהל, ניסן זכריה, עם סגן מפקד מרחב איילון ודן עימו בעניין רצונה של העירייה בפירוק הצריפים שנבנו במקום. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. "פירוק המבנים יצית מהומות שייצאו מגבולות חולון", מזהיר זכריה. זכריה הוסיף כי "הגענו למצב שאנשי המאהל ברוטשילד באים אלינו כדי לתרום לנו ציוד".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
ישי מאיים: בלי פתרון למחאה - הקואליציה תזדעזע
נער במאהל ברוטשילד: הותקפתי על ידי חסרי בית
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"
גיליוטינה במאהל ברוטשילד: "פרובוקציה מגונה"
הדיור, החשמל והתחבורה: מחאות הערב ברחבי הארץ

אוהל המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון, 21.7.2011 יולי 2011. נמרוד סונדרס
"אנחנו לא רוצים שייתנו לנו בחינם, אבל שיתחשבו בנו". המאהל בחולון/נמרוד סונדרס

ענת מלכה, אם חד הורית לשלושה ילדים, בנתה לעצמה צריף ועברה לגור בו לאחר שהמתינה זמן רב לפתרון בעיית הדיור שלה. "המעט שאנחנו מקבלים מביטוח לאומי לא מספיק לנו לחינוך או לאוכל לילדים", היא סיפרה בעיניים דומעות, "אין לנו כסף להתקיים וכל מה שאנחנו מבקשים זה קורת גג וארבע קירות. אנחנו לא יכולים להמשיך לגור ברחוב. בשדרות רוטשילד מספרים שמעמד הביניים לא מצליח לגמור את החודש, אבל אצלנו רק מנסים לעבור את היום בלי טלפונים מהבנק או עיקולים. נמאס לנו להיות העניים של המדינה. המחאה בתל אביב אולי מוצדקת אבל סדר העדיפויות שם שונה משלנו. אצלנו זה קודם כל בית, אחר כך כל השאר".

משה דבוש, תושב השכונה, אמר כי על אף הצתות הצמיגים אתמול, אנשי המאהל אינם אנשים אלימים. "אם באים אלינו בצורה מתורבתת, אנחנו מקבלים כל אחד בשמחה, אבל ברגע שמגיעים פקחים לפרק את הצריפים בכוח, אנחנו לא מדברים באותה שפה", הוא אמר. "כבר שנים שמצמידים אותנו לקיר ועכשיו אנחנו בסך הכל מתגוננים ומגינים על הבית. אנחנו לא רוצים שייתנו לנו בחינם, אבל שיתחשבו בנו. אנחנו שולחים את ילדינו לצבא אבל איך הם יתגייסו ליחידות המובחרות בלי שיש להם קורת גג ראויה מעל לראש?".

דבוש הזהיר כי התעלמות ממצוקות השכבות החלשות באמת, כהגדרתו, עלולה להביא את חלקם למעשים קיצוניים. "האלימות איננה מתוכננת", הוא הדגיש, "אבל תראה לאן הובילו אותנו. אנחנו בסך הכל רוצים לתת לילדים שלנו עתיד. איך ילד ייצא מהמעגל הזה בלי שיש לו בית או חינוך כמו שצריך? אנחנו לא חולמים על קוטג', נסתפק גם בחמאה, אבל אם הממשלה תמשיך להתעלם מהמצוקות של ענייה - אנחנו לא נזוז מפה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully