וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער במאהל ברוטשילד: הותקפתי על ידי חסרי בית

11.8.2011 / 13:16

נער במאהל בתל אביב הותקף לטענתו על ידי אלמונים, אך מסרב למסור עדות במשטרה, בטענה ש"הדבר יפגע באופי המחאה". בתחילת השבוע נעצר במקום חסר בית בחשד שתקף מינית נשים במאהל

אחד מיושבי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב הותקף הבוקר (חמישי) בידי קבוצה של אלמונים חסרי בית, כאשר אחד מהם נגח בפניו. כוח משטרה הוזעק למקום, אך בשלב זה הנער שהותקף מסרב לחשוף את זהותו או לתת עדות, בטענה כי "הדבר יפגע באופי המחאה". לדבריו, הוא הותקף כאשר ניסה להפריד בין קבוצה של אלמונים הישנים במאהל לבין עוברת אורח שהתהלכה בשדרה, לאחר ויכוח שהתגלע בין הצדדים. יגאל רמב"ם, ממובילי המחאה, הגיע למקום והחל לגשר בין הצדדים.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
חודש למחאה: ”גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה”
גיליוטינה במאהל ברוטשילד: ”פרובוקציה מגונה”
הסטודנטים: לא ניגרר לפסים אלימים במאבק החברתי

מקרה זה מצטרף לשורת מקרי אלימות שאירעו בשבוע האחרון במאהל. לאורך השבוע התלוננו תושבים רבים על האלימות באזור כיכר הבימה, שנובעת - לטענתם - מנוכחותם של חסרי בית הנמצאים בגילופין ומסתובבים בלילות בשטח המאהל. "לפני יומיים, בשעות הלילה, פרצה קטטה המונית של שיכורים שניפצו בקבוקי בירה ותקפו אחד את השני באזור הבימה", סיפרה לוואלה! חדשות טלי הילה, תושבת המקום.

ביום שני נעצר חסר בית בן 55, בחשד שתקף מינית ארבע נשים במאהל המחאה. האיש חשוד שנכנס לאוהלים של נשים שישנו לבדן וביצע בהן את זממו. בכל המקרים הנשים נאבקו בו וזעקו לעזרה. הנוכחים במאהל הזעיקו את השוטרים שתפסו אותו ועצרו אותו לעיני העוברים והשבים. בעקבות המקרים תגברה המשטרה את סיוריה במקום. בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של החשוד ביומיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלילה נהיה מסוכן? מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בת"א בשעות היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, לפני מספר ימים התלוננה אחת מיושבות המאהל בגינת לוינסקי בעיר על הטרדה מינית. לדבריה, גבר תקף אותה והיא נאבקה בו בסיוע של מספר נשים. בעקבות התלונה נעצר נתין זר מסודן, ששוחרר בהמשך. עם זאת, רבים מיושבי המאהל בגינת לוינסקי סיפרו לוואלה! חדשות כי ככל הנראה לא מדובר במקרה של הטרדה מינית, אלא במקרה של נפילה בשוגג שהתנפחה לממדים לא רלבנטיים.

בעקבות התלונות הקימו יושבות המאהל את "משטרת הנשים". ביוזמה שותפות 20-30 נשים המסתובבות בשטח המאהל במטרה להרגיע את הרוחות במקרה של התלקחויות אלימות ותלונות של נשים. מדובר בגוף עצמאי שאינו משתף פעולה עם המשטרה או עם ארגוני זכויות נשים ומבקש להמשיך להיות חלק מאורח החיים במאהל. "לפני שלושה ימים הייתי עדה למריבה בין שני גברים שיכורים שהתלקחה למקרה אלימות אך משטרת הנשים טיפלה בנושא עוד לפני שהגיעה המשטרה והפרידה בין הגברים", סיפרה אפרת שוהם, החברה ביוזמה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully