וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בין הסורגים: גם האסירים רוצים צדק חברתי

גלעד גרוסמן

11.8.2011 / 0:05

המחאה הגיעה גם לבתי הסוהר: במכתב ששלח העבריין אבנר הררי נאמר כי האסירים מצטרפים למחאה המתפשטת בחוץ. "הכלא אינו הפתרון הרצוי עבור מרבית האסירים בכלא והתנאים קשים מנשוא", כתב

העבריין אבנר הררי שמרצה עונש מאסר בן שש שנים על קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נשק, העביר אתמול (חמישי) באמצעות עורך דינו אבי עמירם, מכתב ליו"ר הוועדה להידברות עם ראשי המחאה פרופ' מנואל טרכטנברג וכן ליו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, בו הביע תמיכה במחאה הגואה בחוץ, וביקש להתחשב במסגרת המחאה גם בתנאיהם הרעים, לדבריו, של האסירים.

הררי כתב בפנייתו: "בשמי ובשם חבריי האסירים בכל בתי הכלא, אני מודיע לכם כי אנו מצטרפים למחאה. העם דורש צדק חברתי גם מעבר לחומות הכלא. במקביל, אנו מחזקים את ידיכם, ומתפעלים מיכולתכם לסחוף המונים תחת קורת גג המחאה".

האם המחאה בישראל עלולה להידרדר לאלימות? בואו לדבר על זה בפייסבוק

המחאה על יוקר המחיה - כותרות אחרונות
ריבלין למוחים: "לא היה מקום לבטל פגרת הכנסת"
מפגינים בחולון: "פירוק המבנים יצית מהומות"
ישי מאיים: בלי פתרון למחאה - הקואליציה תזדעזע
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"

"הצפיפות איומה, אין חופשות"

הררי פנה לפרופ' טרכטנברג וביקש ממנו להציב לנגד עיניו גם את מצוקות האסירים. "במדינת ישראל כלואים אלפים רבים של אסירים (...) גופי הרווחה והשיקום במדינת ישראל במתכונתם הנוכחית אינם מסוגלים לספק את התנאים הנדרשים לשם שיקום האסירים, משכך מוצאים האסירים את עצמם במין דלת מסתובבת - נכנסים ויוצאים מבתי הכלא".

הררי המשיך וסיפר על תנאיהם הקשים של האסירים ובני משפחותיהם: "מאחורי כל אסיר ואסיר עומדת משפחה, רעייה וילדים, שהם נפגעים ישירים ועקיפים, וגם עמם נאלצים שרותי הרווחה להתמודד, אך קצרה ידם מלהושיע (...) ילדי האסירים נפגעים מעצם כליאת אביהם ומשכך הם עצמם מגיעים לשולי החברה. הכלא אינו פתרון רצוי ומיוחל למרבית האסירים בכלא, מאידך מתקנים ומפעלי שיקום ראויים המשלבים תעסקה לצד טיפול פסיכולוגי ומשפחתי עדיפים".

את המכתב חתם הררי בבקשה מראשי המאבק לזעוק גם את זעקת האסירים: "אנא זעקו את זעקתנו כי אין לנו דרך לזעוק אותה מבעד לחומות ומשפחותינו טרודות בהישרדות כלכלית ונפשית". הררי הוסיף, כי "ראוי גם שתיערך ריוויזיה של ממש בכל הקשור לתנאי האסירים בכלא. התנאים קשים מנשוא. הצפיפות היא איומה, החופשות שאמורות לסייע לאסיר בשמירה על קשר עם משפחתו ניתנות בדוחק ולא לכולם".

בואו לדבר על המחאה בפייסבוק

(עדכון ראשון: 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully