וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין למוחים: "לא היה מקום לבטל פגרת הכנסת"

11.8.2011 / 19:17

יו"ר הכנסת השיב לראשי המאהלים שדרשו לבטל את פגרת הכנסת ואמר כי הוחלט לא להתייחס למצב כאל שעת חירום ועל כן יש להותיר את הפגרה על כנה. המוחים: "נבחרי הציבור אטומים"

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, השיב היום (חמישי) לפנייתם של ראשי מאהלים ופעילים חברתיים מכל רחבי הארץ שדרשו לבטל את פגרת הקיץ בכנסת בשל במחאה החברתית הגואה. ריבלין מסר לפונים כי הנושא נידון בנשיאות הכנסת, אך הוחלט לפי שעה לא להתייחס למצב כשעת חירום ולהותיר את הפגרה על כנה. יו"ר הכנסת נימק את דבריו וציין כי המדיניות בנושאים כלכליים-חברתיים נקבעת על ידי הממשלה וזו לא יוצאת לפגרה, וכמו כן הוסיף כי "אין בסיס לחשש לפיו הממשלה עלולה לבצע מהלכים ללא פיקוח פרלמנטרי".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
מפגינים בחולון: "פירוק המבנים יצית מהומות"
פעילים במאהל לשר כץ: רוצים בתים ולא רכבת
מחאת האוהלים: אהוד בנאי יופיע בעצרת בדימונה

ראשי המאהלים, שפנו לריבלין באמצעות עורך הדין עומר שץ, אמרו לאחר קבלת מכתב התגובה כי המענה היה מהיר ומכובד, אך לא מספיק. "בימים בהם עמל יו"ר הכנסת על שיפור מעמדה הציבורי של הכנסת, נראה כי היה נכון להקשיב לרחשי העם ולהבין שבלתי סביר שהעם יצא לרחוב והכנסת תצא לפגרה", אמרו הפעילים והוסיפו כי "התנהלות שכזו מחדדת את התחושה הרווחת כי נבחרי הציבור אטומים לרחשי הציבור".

"אם נצטרך נפנה גם לבג"ץ"

הפעילים הלינו על כך שישנם כלים פרלמנטריים שלא מצויים בידי הכנסת בעת פגרה כמו הצעות אי-אמון, ו"לא ייתכן שבתקופה כל כך רגישה ציבורית הממשלה תנהל מדיניות בוואקום וללא מעורבותם של נציגי הציבור". לטענת ראשי המאהלים והפעילים, הם לא חזרו בהם מהאפשרות לעתור לבג"ץ בנושא נגד יו"ר הכנסת, והם ממשיכים לגייס עותרים נוספים ותרומות. "אנחנו נחושים לסיים את הפגרה הזו. אם נצטרך נפנה גם לבג"ץ", אמרו הפעילים.

בת אור הופמן, נציגת מחוז הצפון בהנהגה הארצית של המאבק, אמרה בעניין כי "הכנסת מוכיחה שוב את ניתוקה מבוחריה. לא יתכן מצב בו אנחנו ישנים באוהלים כמעט חודש והם יוצאים לפגרה. אני מצפה מחברי הכנסת להציג תוכנית מובנת בנושא החברתי-הכלכלי, לאתגר את הממשלה, לשאול שאלות קשות ולמלא את תפקידה כמייצגת את הציבור". עוד אמרה הופמן כי "על יו"ר הכנסת לזכור כי אנחנו משלמים את משכורתם של חברי הכנסת ועל כן אנחנו דורשים מהם לתת מענה הולם למצב החירום החברתי שהוציא את כולנו לרחובות".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully