וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו חזר בו מהסכם פיוס עם טורקיה"

לפי דיווח בגלי צה"ל, רה"מ הביע בפני ארה"ב הסכמה להתנצל בפני טורקיה על "טעויות טקטיות" שבוצעו במהלך ההשתלטות על ה"מרמרה", אך חזר בו מחשש לפגיעה בתדמיתו במהלך גל המחאה החברתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו ממתווה שגובש להסכם פיוס עם טורקיה. כך דווח הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל. לפי הדיווח, ישראל וטורקיה הסכימו לפני כשבועיים - בתיווך אמריקאי - כי ישראל תתנצל על "טעויות טקטיות" שבוצעו במהלך ההשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה" במאי 2010 ותעביר כספים לקרן למען הנפגעים בפעולה, בעוד טורקיה תתחייב לא לתבוע את ישראל או את החיילים שנטלו חלק בהשתלטות על הספינה. עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר היום בתגובה כי "לא נתקבלה כל החלטה בנושא".

האם ישראל צריכה להתנצל בפני טורקיה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

כותרות נוספות על יחסי ישראל-טורקיה
השר יעלון: "הדרישה הטורקית להתנצלות - חצופה"
ברק: "נשקול התנצלות לטורקיה בשל 'בעיות' במרמרה"
קלינטון לברק: "חשוב שישראל וטורקיה יתפייסו"
הורים ללוחמי השייטת: "לא להתנצלות בפני טורקיה"

בדיווח נטען, כי לפני שנתניהו הביע הסכמה להתנצלות, הוא הסביר לגורמים בממשל האמריקאי, כי אם ישראל תתנצל בפני טורקיה - שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן יפרק את ממשלתו. בתגובה, הפעילו בוושינגטון לחץ על ליברמן וחילצו ממנו הבטחה, לפיה גם אם תפורסם התנצלות, הוא לא יפרק את ממשלת נתניהו. ואולם - נתניהו הסביר בשלב זה כי בשל גל המחאה החברתית, כשהפופולריות שלו נמצאת בשפל, הוא אינו יכול להרשות לעצמו לפתוח "חזית נוספת" בדעת הקהל ולהתנצל בפני טורקיה.

"ליברמן היה החסם המרכזי"

השר להגנת העורף מתן וילנאי התייחס הבוקר למגעים המתנהלים עם טורקיה. "בעבר כבר כמעט הגעתי להסכם מול סגן שר החוץ הטורקי", אמר וילנאי בראיון לגל"צ. "הפיצויים לא היו נושא מרכזי, אלא ההתנצלות - הטורקים רצו שימוש במילה apologize (התנצלות), ואילו אנחנו העדפנו שימוש במילה regret" (חרטה)".

השר הוסיף: "הדבר שהיה חשוב לי ביותר הוא חיילי צה"ל - לוודא שגם אחרי שחרורם הם לא יהיו חשופים לתביעות. גם השר ברק הסכים איתי, והסכמנו שנתנצל על טעויות מבצעיות שבוצעו. אלה טעויות שכבר הודינו בהן בוועדת טירקל". לדברי וילנאי, "החסם העיקרי בקידום ההסכם היה שר החוץ ליברמן".

בואו לדבר בפייסבוק על יחסי ישראל-טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully