וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בבריטניה: 43 נעצרו, דריכות שיא בלונדון

לקראת רדת החשכה, דיווחה רשת SKY כי חנות הוצתה במנצ'סטר וכי בווסט ברומיץ' עלו כלי רכב באש. בלונדון נפרשו 16,000 שוטרים שעשויים, לראשונה, לעשות שימוש בכדורי גומי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד השמש שוקעת בשמי לונדון, נערכת המשטרה בבירת בריטניה לערב נוסף של התפרעויות, שלושה ימים לאחר פרוץ המהומות שמזעזעות את הממלכה. רשת sky דיווחה כי במרכז מנצ'סטר נאספו אמש (שלישי) כמה עשרות בני נוער והחלו להשליך לבנים אל עבר השוטרים. כמו כן דווח על חנות וכלי רכב שהוצתו בעיר. גם בווסט ברומיץ' דווח על מספר כלי רכב שעלו באש ובסלפורד, שבפאתי מנצ'סטר, דווח על בניין שנשרף. 43 בני אדם נעצרו הלילה עד כה באזורי המהומות.

עוד על המהומות בבריטניה
ישראלים בלונדון: "מפחיד, אי אפשר לצאת מהבית"
בריטניה בוערת: המהומות התפשטו לערים נוספות
קמרון: "נמגר את גל הפשיעה עם 16,000 שוטרים"

הרשויות בבריטניה מקוות להימנע מחוסר האונים שאפיין את פעילות המשטרה בלילות האחרונים, וראש הממשלה דיוויד קמרון הבטיח לפרוש 16,000 שוטרים ברחובות ו"לעשות הכל כדי לאכוף חוק וסדר". זאת לעומת 6,000 שוטרים שפעלו בלונדון אמש.

מהמשטרה נמסר, כי נשקלת כעת שינוי במדיניות השימוש בנשק, כאשר על השוטרים ייאסר עדיין שימוש באש חיה, אך יורשה להם - לראשונה – להשתמש בכדורי גומי. "זאת טקטיקה שייעשה בה שימוש אם נמצא שזה הכרחי", אמר לכתבים סגן המשנה למפכ"ל, סטיבן קוונאג'.

מהומות ברובע קרוידון, לונדון, 9 באוגוסט 2011. רויטרס
הרס וביזה בלונדון. האם הלילה ישארו הבריטים בבתיהם?/רויטרס

ראש הממשלה קמרון, שקיצר את חופשתו באיטליה בשל המהומות, ביטא מסר תקיף כלפי המתפרעים: "נעשה כל מה שצריך כדי להשיב את הסדר לרחובות בריטניה, ולהפוך אותם בחזרה למקום בטוח עבור הציבור שומר החוק. רבים מאוד ייעצרו בימים הקרובים. אני והממשלה נחושים לעשות צדק, ולהביא את כל העבריינים לדין".

"אתם תחושו במלוא עוצמתו של החוק", פנה קמרון אל בני הנוער מקרב המתפרעים. "אם אתם מבוגרים מספיק בשביל לבצע את הפשעים הללו, אתם מבוגרים מספיק בשביל לשאת בעונש. אתם לא רק גורמים נזק לאחרים - אתם גם הורסים את הקהילה שלכם, ומחריבים את החיים של עצמכם".

הרוג ראשון במהומות הענק בלונדון. רויטרס
מחסן עצום של סוני עולה בלהבות לאחר שהוצת/רויטרס

אתמול נרשם מקרה מוות ראשון במהומות, כאשר על פי דיווח ב-BBC, מת מפצעיו צעיר בן 26, שנורה אמש כשישב במכוניתו, במהלך המהומות ברובע קרוידון. לא נמסרו כל פרטים נוספים לפי שעה, ולא ברור אם ההרוג הוא שוטר, אחד המתפרעים או עובר אורח. יש לציין כי עד כה, דווח על 79 פצועים באירועים, 44 מהם הלילה - רובם שוטרים. מצבו של אחד מהם, כבן 60, מוגדר קשה - ויש סכנה לחייו.

המהומות פרצו לראשונה לפני ארבעה ימים, לאחר שצעיר תושב רובע טוטנהאם בצפון מזרח העיר נהרג בחילופי אש עם שוטרים. תחילה נטען כי הצעיר, מארק דוגן, ירה לעבר כוח המשטרה. הערב דיווחה נציבות התלונות העצמאית של המשטרה, כי בבדיקות בליסטיות לא נמצאו עדויות לכך שנעשה שימוש בנשק שנמצא בזירה. על פי הדיווח, הקליע שנמצא נעוץ במכשיר קשר של המשטרה באזור הוא קליע משטרתי.

(עדכון ראשון: 23:01)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully