וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה בוערת: המהומות התפשטו לערים נוספות

האלימות ברחבי לונדון התחדשה והתרחבה לחלקים נוספים של העיר. גם בברמינגהאם, מנצ'סטר וליברפול החלו מהומות. המשטרה קוראת להורים לעזור בריסון ילדיהם. מאות צעירים נעצרו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

לילה שלישי של מהומות וביזה ברחבי לונדון - ולראשונה, גם בערים נוספות. בכמה מוקדים ברחבי בירת בריטניה התחדשו אמש (שני) המהומות והעימותים האלימים בין אזרחים צעירים לשוטרים. גם בברמינגהאם, העיר השנייה בגודלה במדינה, החלו הפרות סדר חריפות ונעצרו לפחות 100 בני אדם. המהומות התפשטו גם לערים מנצ'סטר, ליברפול ובריסטול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הלילה נפרשו ברחבי הבירה הבריטית 1,700 שוטרים נוספים כתגבורת. מניין העצורים מתחילת המהומות כבר עומד נכון לשעות הבוקר על 334 צעירים, כ-100 מהם בברמינגהאם. שלושה מהם נעצרו בחשד לניסיון לרצוח קצין משטרה שעסק בפיזור המפגינים, לאחר שניסו לדרוס אותו בצפון-מערב לונדון.

המהומות פרצו לראשונה לפני שלושה ימים, לאחר שצעיר תושב רובע טוטנהאם בצפון מזרח העיר נהרג בחילופי אש עם שוטרים. הלילה התרכזו המהומות בבירה באזור רובע האקני שבמזרח העיר, וכן בלואישם, בפקהאם ובקרוידון שבדרומה. ברובע האקני חנויות נבזזו וצעירים השליכו כיסאות וחפצים שונים לעבר השוטרים. בצילומים ממסוק של רשת החדשות "סקיי ניוז" נראו שוטרים רבים רצים במרוכז אחר הצעירים, במטרה להרחיק אותם מאזור הקניות המרכזי ובכך למנוע ביזה ונזק.

מהומות בלונדון - הימים הקודמים:
ליל שבת: מהומות בטוטנהאם, 26 פצועים
ליל ראשון: התרחבות של התהפרעויות והביזה

מהומות ברובע וולוויץ', לונדון, 9 באוגוסט 2011. רויטרס
חנויות בוערות ברובע וולוויץ', הלילה/רויטרס

מפקד משטרת בריטניה, הסקוטלנד יארד, קרא להורים ליצור קשר עם ילדיהם הלוקחים חלק בהתפרעויות ולסייע במאמץ להרגיע את המהומות ברחובות העיר. המפקד, טים גודווין, התריע מפני גל נוסף של אלימות "חסרת הצדקה" כשקרא ישירות למשפחות שיעזרו לשוטרים להביא לשליטה במצב, כך דווח בסקיי ניוז.

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, קיצר את חופשתו באיטליה ושב ללונדון בגלל המהומות המתפשטות ויכנס מחר דיון חירום בנושא. קמרון ספג ביקורת מהתקשורת הבריטית על שהייתו בחופשה בעוד המהומות בבירה גואות.

ביזה ברובע האקני, לונדון, 8 באוגוסט 2011. רויטרס
ביזה ברובע האקני, אמש/רויטרס

ביום ראשון בערב התפשטו המהומות מעבר לטוטנהאם, למוקדים נוספים בעיר - בהם שכונות וולת'מסטואו, וולת'ם פורסט ואנפילד שבצפון העיר, ובריקסטון שבדרומה. במשטרת לונדון העריכו כי המניע להתפרעות ההמונית כבר אינו זעם על מותו של הצעיר מטוטנהאם, וכי מדובר כעת בגל פשיעה של עבריינים המנצלים את הכאוס ברחובות. "מדובר בפעילות עבריינית של חקיינים", אמרו בסקוטלנד יארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully