וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון סוערת: מפגינים התפרעו בטוטנהאם, 26 נפצעו

לאחר ששוטרים ירו למוות בצעיר בן 29, פשטו מאות מתושבי השכונה הצפון-לונדונית על תחנת המשטרה המקומית, הציתו ניידות ואוטובוס והשליכו בקבוקי תבערה. המשטרה עצרה 42 מתפרעים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אלימות בלונדון: לפחות 26 שוטרים נפצעו הלילה (ראשון) והובהלו לבתי החולים בעקבות מהומות שפרצו בבירת בריטניה לאחר שהמשטרה הרגה צעיר בריטי בשכונת טוטנהאם בצפון העיר בערב חמישי. כ-300 מפגינים הציתו במהלך הלילה בניינים, כלי רכב ופחי אשפה והשליכו בקבוקי תבערה. כמו כן, התקבלו דיווחים על מעשי ביזה מחנויות באזור וצעירים נראו כשהם נושאים מכשירי טלוויזיה וביגוד. המשטרה דיווחה כי עצרה 42 חשודים בהתפרעות ובביזה.

מאות בני אדם פשטו על תחנת המשטרה בטוטנהאם והציתו ניידות משטרה במחאה על קרב יריות עם שוטרים בו נהרג תושב השכונה, אוגוסט 2011. רויטרס
מקרי האלימות פרצו לאחר החשכה. טוטנהאם, הלילה/רויטרס

רשת סקיי הבריטית דיווחה כי ההפגנות פרצו לאחר שהמשטרה ירתה למוות במארק דוגן, צעיר בן 29 ואב לארבעה. מקרי האלימות פרצו לאחר החשכה אמש כשהמתפרעים הציתו שני כלי רכב משטרתיים ואוטובוס דו-קומתי שחנו כ-200 מטרים מתחנת המשטרה.

דובר משטרת לונדון סיפר כי חזיזים ובקבוקי תבערה הושלכו לעבר כוחות המשטרה שהוזעקו למקום. כמו כן, חנות סופרמרקט גדולה הוצתה בשכונה. בתגובה לאירועים, פתחה המשטרה את חדר הפיקוד הקדמי שלה בדרום לונדון - מהלך שבעבר אירע רק באירועים גדולים כמו החתונה המלכותית או הפגנות סטודנטים.

אחת מחברות המשפחה של הצעיר שנורה שהזדהתה בשם ניקי, הסבירה כי שחבריו וקרובי משפחתו של דוגן הם אלו שאירגנו את ההפגנות מאחר ולדבריה "חייבים לעשות משהו", והמפגינים דרשו "צדק עבור המשפחה". היא הוסיפה כי דוגן היה "לא אלים, נכון, הוא היה מעורב בכל מיני דברים אבל הוא מעולם לא פגע באיש".

בתוך כך, המשטרה המקומית מנסה להרגיע את הרוחות. נציבת תלונות הציבור במשטרה הבריטית, רייצ'ל סרפונטיין, מסרה בהודעה כי היא "מבינה את הצער והכאב של משפחת דוגן וקהילתו", וכי "אנשים מצפים לתשובות באשר לנסיבות הירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully