וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון לא נרגעת: לילה שני של התפרעויות וביזה

מה שהחל כמהומה מקומית ברובע טוטנהאם במחאה על הריגת צעיר מקומי, התרחב לעוד שכונות בבירת בריטניה: חנויות נבזזו, מבנים הוצתו ושוטרים נדרסו. המשטרה: "פעילות עבריינית של חקיינים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

לונדון עדיין רחוקה מרגיעה: אחרי המהומות הקשות בעקבות הריגתו של צעיר תושב רובע טוטנהאם בצפון מזרח העיר בידי המשטרה, המשיכו גם הלילה (שני) מאות מתושבי הבירה הבריטית להתפרע, לפגוע ברכוש ציבורי ולבזוז חנויות. על פי דיווחי ה-BBC, מאות צעירים התעמתו במהלך הלילה עם כוחות משטרה, יידו אבנים ובקבוקים.

מהומות ומעשי ביזה בלונדון, 6-7 באוגוסט, 2011. רויטרס
כבאים מכבים מבנה שהועלה באש בטוטנהאם, אתמול/רויטרס

אמש התפשטו המהומות מעבר לטוטנהאם, למוקדים נוספים בעיר - בהם שכונות וולת'מסטואו, וולת'ם פורסט ואנפילד שבצפון העיר, ובריקסטון שבדרומה. על פי דיווח המשטרה, מספר העצורים מאז פרוץ המהומות בעיר כבר עבר את ה-160, ו-35 שוטרים שנפצעו נזקקו לטיפול רפואי. תשעה מהם נפצעו הלילה, בהם שלושה שנדרסו על ידי מכונית בוולת'ם פורסט, כשניסו לעצור חשוד. מכוניות משטרה הותקפו גם במוקדים נוספים.

בבריקסטון, דיווחו עדי ראייה על קבוצה של כ-200 צעירים ובני נוער שזורעים הרס ברחובות ובוזזים חנויות. מכל מוקדי המהומות הגיעו דיווחים על יידוי אבנים ובקבוקים והעלאת פחי אשפה באש. "יש נקודות אור לכל אורך היי סטריט בבריקסטון" סיפר ל-BBC אחד התושבים. "ראיתי שבזזו כמה חנויות של מפעילות סלולריות, חנות נעלי ספורט וסניפים של 'מרקס אנד ספנסר' ו'בודי שופ'". בכמה מקומות הוזעקו מכבי האש כדי לכבות שריפות שהוצתו.

מפת מוקדי המהומות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרת לונדון מעריכים כי המניע להתפרעות ההמונית כבר אינו זעם על מותו של הצעיר מטוטנהאם, וכי מדובר כעת בגל פשיעה של עבריינים המנצלים את הכאוס ברחובות. "מדובר בפעילות עבריינית של חקיינים", אמרו בסקוטלנד יארד.

אחד התושבים בבריקסטון סיפר כי "מה שהכי הפתיע אותי, הוא המספר הזעום של שוטרים שמתמודדים עם המהומה". לדברי קצינת המשטרה קריסטין ג'ונס, "השוטרים המומים מרמת האלימות המופנית נגדם. לא נקבל את האלימות המחפירה הזו. אנחנו ממשיכים בחקירה, כדי להביא את הפושעים הללו לדין".

מהומות ומעשי ביזה בלונדון, 6-7 באוגוסט, 2011. רויטרס
חנות תכשיטים שנבזזה ברובע אנפילד/רויטרס
מהומות ומעשי ביזה בלונדון, 6-7 באוגוסט, 2011. רויטרס
שוטרים עוצרים את אחד המתפרעים צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully