וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מבועתת: חייל אסף אצבעות של אנשי טליבן

בצבא אישרו כי מתנהלת חקירה נגד החייל שהשתתף בקרבות באפגניסטן, ונהג לכרות אצבעות של הרוגים ולשמור אותן כ"מזכרת". גורם צבאי בריטי: אין הרבה מקרים כאלו, אך זו "לא בעיה מקומית"

לצד סערת המהומות המשתוללת בבריטניה בימים האחרונים, הזדעזעה אתמול (שני) התקשורת בממלכה גם בגלל פרסום בצהובון "סאן", בדבר חקירה שמתנהלת במשרד ההגנה נגד חייל סקוטי ששירת באפגניסטן, ונהג לשמור "כמזכרת" אצבעות של לוחמי טליבן אותן אסף בקרבות.

לפי פרטי המקרה שדווחו, החייל השתתף בשורת קרבות במחוז הלמנד, במהלך פרק זמן שבין ספטמבר אשתקד לאפריל השנה. בצבא הבריטי אישרו את הדיווח, ודובר צבאי הוסיף כי מדובר ב"התנהגות המנוגדת בכל דרך לאתוס של הכוחות המזוינים. חיילים בריטים אינם מעוניינים לשרת לצד מי שביצע מעשים כאלו".

חיילים בריטים בפעילות מבצעית בפאתי קאבול, בירת אפגניסטן, ינואר 2006. Rafiq Maqbool, AP
"אם המעשים האלו הם תוצאה של טראומה, על הצבא לבדוק את הנושא ולוודא במהירות שאין עוד חיילים במצב כזה". חיילים בריטים בפעילות מבצעית באפגניסטן/AP, Rafiq Maqbool

הסיפור נפוץ עד מהרה בכל כלי התקשורת, שמעבר לעיסוק בפרטי המקרה המזוויעים, בחרו רבים מהם לבחון את הנושא בתוך הקשר רחב יותר. ה"טלגרף" למשל, התמקד בפגיעה הקשה ברגשות המוסלמים (שמליונים מהם חיים בבריטניה), לנוכח הפגיעה בכבוד המת, הנחשבת לערך עליון באיסלם.

נושא נוסף שעלה לדיון הוא ההשפעה של השירות הקשה באפגניסטן על מצבם הנפשי של החיילים. ווילי רני, ראש המפלגה הליברל-דמוקרטית בסקוטלנד, אמר ל"סאן" כי "אם המעשים האלו הם תוצאה של טראומה, על הצבא לבדוק את הנושא ולוודא במהירות שאין עוד חיילים במצב כזה".

בדיווחים נוספים הופיעו סקירות של מקרי התעללות קודמים, וב"גרדיאן" הוזכר מקרהו של חייל שהודח מהצבא בשנה שעברה לאחר שכרת ראש של גופת לוחם טליבן. ב"דיילי מייל" הזכירו כי באחרונה שילמה ממשלת בריטניה פיצויי עתק למשפחות של כמה אזרחי עירק שנהרגו מאש חיילים בריטים, בנסיבות שנמצאו על ידי בית המשפט בלתי מוצדקות. הצבא סירב למסור נתונים על היקף התופעה, אם כי דובר צבאי הסכים לומר לצהובון כי אמנם אין מקרים רבים, אך "זו לא בעיה מקומית".

עוד על מעורבות מדינות המערב באפגניסטן:
אובמה הכריז על נסיגה מאפגניסטן: ”זו רק ההתחלה”
אפגניסטן: 38 חיילים נהרגו בהתרסקות מסוק נאט”ו
אפגניסטן: אחי הנשיא קרזאי נרצח בידי מאבטחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully