וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ופתח הסכימו לשחרור הדדי של אסירים פוליטיים

ניר יהב

7.8.2011 / 21:25

הפלגים הסכימו שעד סוף חודש הרמדאן ישוחררו מבתי הכלא כל האסירים שעצר כל ארגון, בשל השתייכותו למחנה היריב. לא ברור אם ההסכם ייושם בפועל, אך זה צעד נוסף לקראת הקמת ממשלת אחדות

למרות הקיפאון במגעים לגיבוש ממשלת אחדות שנמשכים חודשים ארוכים, חמאס ופתח סיכמו היום (ראשון) לשחרר את אסיריהם הפוליטיים, העצורים בשטחי הגדה המערבית וברצועת עזה. כלי התקשורת הפלסטינים מדווחים כי בפגישת צוותי המשא ומתן לגיבוש הסכם הפיוס של הפלגים שנערכה בקהיר, סוכם כי עד סוף חודש הרמדאן, ישוחררו כל העצירים הפוליטיים שכלא כל ארגון. עם זה, קשה להעריך אם הסיכום שהושג היום על שחרור העצירים הפוליטיים אכן ייושם בפועל.

כותרות אחרונות בנושא
חמאס מאוכזב: "הסכם הפיוס לא מתקדם"
גם בעבר שוחררו אסירים כמחווה ברמדאן
ואחרים שוחררו מהכלא ברקע שיחות הפיוס

על פי הדיווח, פתח וחמאס סיכמו גם להקים ועדות שידונו בשורה של נושאים, כגון פתיחת המוסדות שנסגרו בגלל הפילוג בין הארגונים, וגם סוכם כי ינופקו דרכונים חדשים. עם זאת, למרות צעדים בוני-אמון אלה, נדמה שהמגעים להקמת ממשלה חדשה עדיין עומדים בפני מבוי סתום. ראש צוות המשא ומתן של פתח, עזאם אל-אחמד, אמר כי בתחילת החודש הבא ייפגשו הצדדים פעם נוספת, כדי לדון בהקמת הממשלה.

כזכור, בחודש מאי חתמו פתח וחמאס על הסכם הפיוס בקהיר. לאחר החתימה היו אמורים נציגים משני הארגונים לגבש את פרטיו המלאים, ובין היתר להחליט על זהות ראש ממשלת האחדות הבא ושרי הממשלה. אלא שמאז שההסכם נחתם, לא הושגו הסכמות בין חמאס לפתח וחילוקי הדעות בין הארגונים רק גברו. נושא המעצרים הפוליטיים היווה את אחד מסלעי המחלוקת העיקרים במהלך המגעים לאורך השנים האחרונות לגיבוש ההסכם, וכל צד דרש מהצד השני לשחרר את פעיליו ממעצר, בתואנה כי נעצרו על רקע השתייכותם הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully