וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית שחררה 12 אסירי חמאס

אופק עיני

24.8.2009 / 4:26

12 עצירים מארגון חמאס שוחררו אמש מבתי הכלא של הרשות הפלסטינית כמחווה לרגל חודש הרמאדן. כ- 200 מבין יותר מאלף פעילי חמאס בגדה צפויים להשתחרר

השחרורים החלו: מנגנון הביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית שיחרר אמש (ראשון) ממעצר 12 עצורים מארגון חמאס באזור קלקיליה. המשוחררים מהווים סנונית ראשונה מתוך גל עתידי של כ - 200 עצורי חמאס, שצפויים להשתחרר בגדה המערבית. זאת, בעקבות הוראה של אבו מאזן לשחררם לרגל חודש הרמדאן.

אמש, הורה יו"ר הרשות לשחרר 200 עצורים המשתייכים לארגון חמאס מתוך כ-1,100 פעילי הארגון שעצורים בבתי הכלא של הרשות. הוראתו של אבו מאזן הגיעה בעקבות שחרורם של 100 עצורים, מתוכם 50 עצורי תנועת פתח, מבתי הכלא של חמאס ברצועת עזה.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס להחלטה של יו"ר הרשות והבהיר כי עדיין מוקדם לשפוט אותה. הוא הבהיר כי "ניתן יהיה לעמוד על טיבה רק לאחר שחרורם בפועל של העצורים". אבו זוהרי ציין עוד כי "החלטתו של אבו מאזן אינה רשמית, ומדובר רק בהדלפות לתקשורת".

בתוך כך, ולמרות ההחלטה על שחרור העצורים, עצרו אמש מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית שלושה פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית. בשכם עצר מנגנון המודיעין הכללי את מוראד ערפה, אשר ריצה עונש של חמש שנות מאסר בכלא הישראלי. מנגנון הביטחון המסכל עצר את חאזם מג'אהד, אימאם של אחד המסגדים באזור, מיד לאחר שחרורו ממעצר בידי מנגנון המודיעין הכללי. כמו כן, עצרו מנגנוני הביטחון שלושה פעילי ג'יהאד איסלמי באזור טול כרם, ביניהם שני אחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully