וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "בעד דיאלוג, בלי לשפוך התינוק עם המים"

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס בראיון בערוץ 2 למחאה ואמר כי "נקיים דיאלוג ונבחן מה אפשר, כי אין יש מאין. שום מדינה לא יכולה לחיות מעבר ליכולותיה כי אז מגיעים למצב של יוון"

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס אמש (ראשון) למחאת האוהלים ולהפגנת ההמונים שנערכה במוצאי שבת בתל אביב בשל יוקר המחייה בישראל. "ההפגנה הייתה מרשימה וראויה להערכה, אך עלינו לנהוג באחריות". שטייניץ אמר את הדברים בראיון לחדשות ערוץ 2. "אנחנו חיים בדמוקרטיה וכשאנשים יוצאים להביע את דעתם בלי אלימות - זה מכבד את החברה. עם זאת, לא ניתן להתעלם ממה שקורה באירופה וארה"ב. לכן אנו זקוקים לצוות מומחים כדי לראות, להקשיב ולקיים דיאלוג. לבחון מה אפשר לבצע בלי לשפוך את התינוק עם המים".

עוד על מחאת האוהלים
רה"מ יכריז על צוות ההידברות, סער: לא נהרוס הכלכלה
מאות אלפים הפגינו: "עכשיו זו שעת הזעקה"
נתניהו: "אי אפשר להתעלם מהקולות העולים בציבור"

"קיבלנו נורת אזהרה מארה"ב", אמר שטייניץ בהתייחסו להורדת דירוג האשראי של ארצות הברית. "המשבר בעולם עוד לא עבר וצריך לנווט את הכלכלה הישראלית במים סוערים. צריך לבצע תיקונים, להוריד את יוקר המחיה, לבדוק את תמהיל המסים ויחד עם זאת לנהוג באחריות ולשמור על המדיניות הכלכלית כי אין יש מאין. שום מדינה לא יכולה לחיות מעבר ליכולות שלה כי אז מגיעים למצב של ספרד ויוון".

"יהיו שינויים מהותיים ואפקטיביים"

שטייניץ הכחיש כי הממשלה החלה לפעול בנושא רק לאחר התגברות המחאה: "מיד בתחילת המחאה אמרתי שאנחנו מבינים ומכירים בכך שיש יוקר בלתי נסבל ובלתי מוצדק שצריך לטפל בו. אנו מכירים במצוקת הדיור וראש הממשלה שם על זה אצבע מהדקה הראשונה. בתחום הבנייה היה טיפול אינטנסיבי מאוד, התחום הזה טופל ונראה את התוצאות בהמשך. הממשלה טיפלה בהמון נושאים חברתיים-כלכליים. מנענו אבטלה המונית".

"הממשלה השקיעה ברפורמות בחינוך וקיצצתי בתקציב הביטחון כדי להשקיע בחינוך ורווחה. אנחנו חושבים שחלק מהבעיה טמון בריכוזיות וחוסר התחרותיות. הקמנו ועדה לבחינת הריכוזיות הרבה לפני המחאה והיא תסיים את עבודתה בעוד כחודש. ועדת ששינסקי (להסדרת הגז והנפט בישראל) עבדה שנה שלמה אבל בסוף הצלחנו להוביל מהפכה ולהבטיח מיליונים שיגיעו לעם ישראל. באותו אופן נטפל גם בריכוזיות".

אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, התראיין לחדשות ערוץ 10 ואמר כי "יש כאן קריאה אמיתית של מעמד הביניים שצריך לטפל בה. ועדת טרכטנברג לא ענקית. יהיה בה מספר מצומצם של נציגים. ראש הממשלה נתניהו בחר מישהו שיש לו גם רגישות חברתית ובחודש ספטמבר יועברו המסקנות. צריך לבדוק למי לקחת ולמי לתת. נעשה זאת באמצעות מומחים. יהיו שינויים מהותיים ואפקטיביים. אנו מזמינים כל מי שרוצה להישמע במתכונת הזאת לבוא ולהישמע".

(עדכון ראשון: 21:41, 07.08.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully