וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי קצב בבוקר הערעור: "הוא מתוח, המשפחה תומכת"

גלעד גרוסמן

7.8.2011 / 9:10

בשעת בוקר מוקדמת יצא נשיא המדינה לשעבר מביתו בקריית מלאכי לכיוון בית המשפט העליון בבירה, שם מתקיים דיון ראשון בערעור שהגיש. מקורביו: "הוא מתוח מהדיונים"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, גדעון צנטנר, דניאל בוק
עריכה: יאיר דניאל)

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הגיע הבוקר (ראשון) לבית המשפט העליון בירושלים, בו מתקיים הדיון בערעור שהגיש נגד הרשעתו באונס ועבירות מין נוספות, ובעניין עונש שבע שנות המאסר שנגזר עליו. הוא הגיע מלווה בבני משפחתו, וסירב לדבר עם כלי התקשורת. מקורביו מסרו כי הוא "מתוח מהדיונים", אולם הדגישו כי "משפחתו תומכת בו".

בניגוד למשפט עצמו, התקשורת הורשתה לשבת באולם, לאחר שהשופטים דחו את בקשת הפרקליטות לקיים את הערעור בדלתיים סגורות. השופטים מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן ינהלו השבוע שלושה דיונים בערעור, שני ימי דיונים נוספים שוריינו לשבוע הבא.

משפט קצב - כותרות אחרונות
הערעור במשפטו של משה קצב - בדלתיים פתוחות
ה”חונך” המיועד של קצב בכלא: השר לשעבר בניזרי
פרקליטי קצב בערעור: ”לא היה לו סיכוי למשפט צדק”
גזר הדין של קצב - שבע שנות מאסר בפועל

קצב נידון לשבע שנות מאסר, לאחר שבמרץ הורשע באונס והטרדה מינית שביצע בשלוש עובדות שהיו כפופות לו בעת שכיהן כשר התיירות וכנשיא המדינה. במאי קבע בית המשפט העליון כי קצב לא יתחיל לרצות את עונשו עד שיינתן פסק הדין בעליון. בערעור, שמשתרע על פני מאות עמודים, העלו פרקליטיו של קצב, אביגדור פלדמן, ציון אמיר, אבי לביא ומיקי חובה, שורה ארוכה של טענות כלפי התנהלות בית המשפט והפרקליטות. בין השאר, הם טענו כי בית המשפט המחוזי לא התיר להציג ראיות שלדעתם קבילות, התעלם מראיות מזכות ונתן משקל רב לעדויותיהן של עדות השיטה, שלא הופיעו בכתב האישום אך בעדותן סייעו לתביעה להמחיש את דפוס הפעולה של קצב.

משה קצב. עומר מירון
העליון יהפוך את פסיקת המחוזי? קצב/עומר מירון

טענה מרכזית שהוצגה בערעור היא ל"הגנה מפני הצדק" מכיוון שקצב, לטענת פרקליטיו, נשפט על ידי התקשורת והציבור, והדבר פגע בסיכויו למשפט צדק. "בית המשפט המחוזי פתח לתביעה פתח כגודלו של סכר שבו זרמו ראיות לא קבילות וזיהמו את המשפט, שממילא סבל מזיהום חיצוני יותר מכל משפט שאי פעם נדון בישראל", כתבו פרקליטיו של הנשיא לשעבר במסמך עיקרי הטיעונים בערעור. לטענתם, שופטי המחוזי הלכו אחר התזה של התביעה ב"עיניים עצומות", למרות "מכשולים עצומים עליהם בחרו לדלג".

עוד בעניין זה טענו עורכי הדין כי קצב סבל מ"שפיטה מוקדמת", וכי הוא "נכנס ביומו הראשון למשפט כשאות קין של אנס ועבריין מין סדרתי מוטבע על מצחו". בנושא זה נשענים בהגנה על דעת המיעוט של השופטת יהודית שבח בבית המשפט המחוזי, שסברה שיש לגזור על קצב עונש של ארבע שנות מאסר בשל היחס לו זכה בתקשורת

עוד טענו עורכי דינו של קצב, כי השימוש שעשתה הפרקליטות בעדויותיהן של עדות השיטה, שלא נכללו בכתב האישום בשל התיישנות, היו פסולות, סייעו להן לשחזר את עדותן במשטרה ואף גרמו בכמה מקרים לשינוי גרסאותיהן. הם גם מתחו ביקורת על אותן עדות, וטענו שהן אינן אמינות וציינו סתירות רבות בעדויותיהן. ביחס לא' ממשרד התיירות טענו הפרקליטים כי בית המשפט המחוזי לא התייחס לטענה כי התקיים רומן בינה לבין קצב, ופסל אותה מבלי לנמק. עוד נטען, כי היה מקום להעניק משקל נמוך יותר לגרסתה של א', שלטענתם התפתחה והשתנתה לאורך חקירותיה, ומנגד להעניק משקל רב יותר לראיות השונות שהציג קצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עורך הדין אביגדור פלדמן,. מגד גוזני
טוען שהמחוזי לא נתן הזדמנות הוגנת להשמיע הראיות. פלדמן/מגד גוזני

נושא מרכזי נוסף שמציגים פרקליטיו של הנשיא בערעור הוא לגבי הקשיים שהציגה הפרקליטות לגבי הרשעה בעת ההגנה על הסדר הטיעון עם קצב בבג"ץ. "אנחנו משוכנעים כי לאחר שבית המשפט העליון יבחן את הטיעונים שלנו, מר קצב יימצא זכאי ועינוי הדין המתמשך שלו יגיע אל קצו", אמרו אמש עורכי הדין.

בפרקליטות, שתיוצג בדיון על ידי התובעים במשפט במחוזי, רונית עמיאל ונסים מרום, וכן על ידי עו"ד נעמי גרנות מפרקליטות המדינה, דוחים את הטענות. על עיקרי הטיעונים של הפרקליטות הוצא בשלב זה צו איסור פרסום, אולם בדיון עיכוב הביצוע הגנה עמיאל על אמינותה של א', בעוד נציג אחר של הפרקליטות אמר ביחס לטענת הרומן כי "נאשם אינו רשאי להעלות שתי טענות סותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully