וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור במשפטו של משה קצב - בדלתיים פתוחות

גלעד גרוסמן

31.7.2011 / 17:33

בניגוד לבקשת הפרקליטות, קבע הרכב השופטים בראשות מרים נאור כי הדיונים בערעורו של הנשיא לשעבר משה קצב על הרשעתו באונס יתקיימו בדלתיים פתוחות, אך תוך הגנה על זהות המתלוננות

הערעור במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב בבית המשפט העליון יישמע בדלתיים פתוחות - כך קבע היום (ראשון) הרכב השופטים בראשות השופטת מרים נאור. השופטים דחו את בקשת הפרקליטות לקיים את הדיונים בדלתיים סגורות. "שקלנו את טענות הצדדים ואין ספק שצריך להגן על פרטיותן של המתלוננות. עם זאת, נראה לנו כי בשלב זה ולאור הפרסום הרחב עליו הורה כבר בית המשפט המחוזי, ניתן וראוי לקיים את הדיון, לפחות בעיקרו, בדלתיים פתוחות".

הפרקליטות ביקשה לקיים את הדיון בערעור, שיתקיים בעוד כשבוע, בדלתיים סגורות, זאת כדי להימנע מפגיעה במתלוננות. מנגד, פרקליטיו של קצב - עורכי הדין ציון אמיר, אבי לביא ומיקי חובה - התנגדו לכך בטענה שיש "להוציא את התיק מהמחשכים ולאפשר לציבור להיחשף כמה שניתן לראיות ולטענות בתיק".

השופטים, כאמור, דחו את בקשת הפרקליטות וציינו כי על עורכי הדין להקפיד במהלך הטיעונים בעל פה על שמירת זהותן של המתלוננות בסוד, והוסיפו שדיון בנושא זה או אחר ניתן יהיה לקיים בדלתיים סגורות לבקשת הצדדים או על פי החלטת בית המשפט.

הפרקליטות הגישה את הבקשה בשבוע שעבר תוך הסבר לפיו, "לאור העובדה שעדויותיהן של המתלוננות לא הותרו לפרסום ושכל התיק התנהל בדלתיים סגורות, לא ניתן יהיה לקיים דיון פתוח המאפשר ציטוטים והפניות לכל המוצגים והפרוטוקולים אם הדלתיים יהיו פתוחות". השופטים כאמור, דחו את הבקשה.

עוד על הערעור במשפט קצב:
הפרקליטות: "לדון בערעור קצב בדלתיים סגורות"
משה קצב ערער על הרשעתו לביהמ"ש העליון
ה"חונך" המיועד של קצב בכלא: השר לשעבר בניזרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully