וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים צפויים להשתתף ב"הפגנה של כל הזמנים"

6.8.2011 / 19:44

שבת שלישית של הפגנות וחסימות כבישים בכל רחבי הארץ, כאשר מארגני המחאה מקווים שההפגנות הערב יהיו גדולות יותר מהקודמות. בת"א צפוי לנאום גם מנהיג הפנתרים השחורים, צ'רלי ביטון

שלושה שבועות חלפו מאז החלה המחאה החברתית ונראה כי היא רק מתגברת. אלפים כבר התכנסו הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל אביב, לקראת הצעדה והעצרת הגדולה שתיערך מול קריית הממשלה. לאחר שבשבוע שעבר השתתפו כ-150 אלף בני אדם בעצרות המחאה בכל רחבי הארץ, הערב, צופים המארגנים כי המספר יהיה גדול הרבה יותר. לדבריהם, מדובר ב"הפגנה של כל הזמנים".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
עופר עיני: ”קורא ל-800 אלף משפחות להצטרף למחאה”
הקריאו את מגילת העצמאות ברוטשילד: ”נאתחל המערכת”
ח”כ מירי רגב: ”השמאל תפס טרמפ על המחאה”

"העם דורש צדק חברתי והממשלה דורשת שנחזור לנמנם מול הטלוויזיה ונמשיך לשאת בעול עד שנתפורר לגמרי", אומרים המארגנים, "הממשלה אטומה כלפי למעלה מ-90% מאזרחיה", הוסיפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנות לעצרת, היום בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פעם שלישית שעם ישראל יוצא בעשרות אלפיו מהבית לדרוש את מה שגזלו מאתנו ממשלות ישראל – צדק חברתי", אמר ברק סגל, ממובילי המחאה, בשיחה עם וואלה! חדשות. יגאל רמב"ם, ממייסדי גרעין המחאה, אמר כי "המיקום שנבחר מול קריית הממשלה הוא סמלי. בשלב זה אין שום סיכוי למשא ומתן מכיוון שהצבנו לבנימין נתניהו אולטימטום על חוק הווד"לים. הוא התעלם מאיתנו ולכן אין סיכוי בשלב זה למו"מ". יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי אמר כי "זו תהיה עצרת ענק שתכלול בתוכה את כלל הפעילים במאבק ואת תנועות הנוער".

בעצרת בתל אביב יופיעו האמנים ריטה, יהודית רביץ ושלמה ארצי. הנואמים יהיו יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, תושבת כפר שלם, מעיין דרעי, הרב בני לאו, העיתונאי והסופר עודה בשאראת, אם חד הורית - שירה אוחיון, יוזמת המחאה, דפני ליף, וצ'רלי ביטון - ממייסדי תנועת "הפנתרים השחורים". בשיחה עם וואלה! חדשות, שיבח ביטון את המאבק, ואמר עוד כי הוא "קורא לאחיי בשכונות העוני להצטרף אליו". "זהו לא מאבק רק של צפונבונים", הדגיש ביטון, "אלא של כל עם ישראל באשר הוא".

ביטון הוסיף כי הוא יתייחס בדבריו גם לשמועות אודות פילוג ומחלוקת בנוגע להנהגת המחאה, ואמר כי הוא "מכיר את המאמצים לפלג, וקורא לראשי המחאה שלא לתת לאף אחד לפלג ביניהם או להרוס משהו יפה כזה". ביטון אמר עוד כי בעיניו, ההבדל בין המחאה הנוכחית למחאת תנועת הפנתרים השחורים הוא העוצמה. "להם יש את היכולת שלנו לא הייתה להוציא 200 אלף איש לרחובות, מדובר בעוצמה של ניתן להתעלם ממנה, שמשמעותה היא שרוב העם תומך במאבק וכך מחייב את הממשלה לפעול למען פתרון הבעיה".

עצרת מחאת הדיור בתל אביב רחבת המוזיאון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"זהו לא מאבק רק של צפונבונים, אלא של כל עם ישראל באשר הוא". ההפגנה בשבוע שעבר בתל אביב/נמרוד סונדרס

לקראת העצרת, שתיפתח בצעדה מכיכר הבימה שבשדרות רוטשילד עד לקריית הממשלה ברחוב קפלן, נסגר הבוקר רחוב קפלן לתנועה והוא ייפתח שוב רק לפנות בוקר. כמו כן, בשעה 19:00 ייסגר לתנועה רחוב אבן גבירול, בקטע שבין הרחובות קרליבך לארלוזרוב משני הכיוונים, שדרות רוטשילד ייחסמו בין כיכר הבימה לבין שינקין, שדרות בן ציון ייסגרו בין המלך ג'ורג' להבימה ורחוב דיזינגוף ייסגר לתנועה מרחוב המלך ג'ורג' ועד לרחוב אבן גבירול. המשטרה ממליצה לציבור שלא להגיע בכלי רכב פרטיים לאזור.

פעילי מחאה מכל רחבי הארץ צפויים לקחת חלק בעצרת הגדולה. המארגנים הודיעו כי מספר הסעות צפויות לצאת מאזור חיפה לתל אביב, כאשר במקביל צפויות להיערך גם עצרות מחאה במספר מוקדים נוספים, כפי שהתרחש בשבוע שעבר. בעצרת המחאה בירושלים, שתחל בצעדה מגן הסוס ותסתיים בכיכר פריז, ייקחו חלק גם הסופר סייד קשוע, ויופיעו מוש בן ארי ולהקת אתניקס.

במקביל, תיערך עצרת מחאה ברחבת חברת החשמל באילת, בהשתתפות אלפים מתושבי העיר והערבה. בנוסף, גם תושבי מתחם האוהלים במודיעין ייקיימו הפגנה, והחל מהשעה 21:00 הם צפויים לחסום את כביש 443 בצומת שילת, בפתח תקווה תצא צעדת מחאה בשעה 21:00 מכיכר המייסדים, וצעדות מחאה נוספות יתקיימו גם בהוד השרון, בחדרה ובנתניה.

גם בצפון נרתמו למחאה, ובצומת השומרים בעמק יזרעאל התקיימה הערב הפגנה בהשתתפות כאלף פעילים ממאהלי המחאה הצפוניים, בהם מאהלים בחיפה, חוף הכרמל, יקנעם, טבעון, עפולה, זיכרון יעקב, מגדל העמק ועמק יזרעאל. ההפגנה, שנערכה תחת הכותרת "הפריפריה הצפונית מתעוררת", שמה לה למטרה את אלפי השבים לביתם מבילוי בצפון בשעות הערב המוקדמות, "כדי להזכיר להם שגם בצפון יקר וקשה לחיות". גם בראש פינה תתקיים הערב הפגנה, ובנוסף גם בצומת העוגן בעמק חפר, שם המארגנים סיפרו כי הם מצפים למאות משתתפים.

(עדכון ראשון: 13:50)

האם תצאו להפגין הערב? בואו לדבר על זה בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת חסימות הכבישים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • עצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully