וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הווד"לים אושר, המוחים: "נחריף הצעדים"

ראש הממשלה הביע סיפוק מאישור החוק שלדבריו, "יביא לירידת מחירי הדירות", אולם מארגני המחאה מגיבים במורת רוח. "הממשלה ממשיכה להתעלם מהעם בישראל שבחר בה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, נועם אשל, ערן גילווארג, אלברטו דנקברג וערוץ הכנסת, עריכה: אמיר קוטיגרו,
קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי שהכנסת אישרה היום (רביעי) ברוב של 57 תומכים מול 45 מתנגדים את חוק ועדות הדיור הלאומיות, מביעים נציגים מארגוני מחאת הדיור מורת רוח. "מדובר ביום עצוב למדינה. ראש הממשלה הוכיח שהוא אינו מעוניין בצעדים בוני אמון עם מאות אלפים מאזרחי המדינה. אנחנו נחריף את המחאה בשבוע הקרוב", אמר יגאל רמב"ם, אחד ממובילי המחאה.

מחאת הדיור נמשכת - הכותרות האחרונות:

חוק הווד"לים אושר בכנסת: 57 תמכו, 45 התנגדו
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"
לשכת נתניהו: המוחים יצטרכו לסגת מחלק מהדרישות

נציגים ממגוון מאהלי המחאה, שנועדו בתל אביב כדי להמשיך ולגבש עמדה משותפת לגבי הדרישות מן הממשלה הביעו בזעם נוכח אישור חוק הווד"לים. "בעודנו מכונסים על מנת לגבש את עמדתנו לקראת הידברות עם הממשלה, קיבלנו סטירת לחי מצלצלת מנתניהו וממשלתו. נראה שהצהרת ראש הממשלה בדבר הקמת צוות להידברות עמנו היא אחיזת עיניים בלבד או ניסיון לפרק את ההתנגדות במתק שפתיים", אמרו הפעילים, "אנו מאוכזבים קשות מהחלטת הכנסת להעביר את חוק הווד"לים, אשר מקל על הטייקונים ומכביד על שאר הציבור".

מה צריכים לעשות כעת ראשי המחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

הצבעה של חוק הוד"לים בכנסת, יולי 2011. עומר מירון
"מדינת ישראל פתחה היום את הברזים לכל אותה אוכלוסייה הצמאה לדירות במחיר הגיוני". נתניהו במהלך ההצבעה בכנסת, היום/עומר מירון

סתיו שפיר, מובילה נוספת של פעילות המחאה אמרה כי "לא היינו מופתעים מאישורו של החוק. ההתעלמות והזלזול אינם חדשים לנו. בכל זאת הייתה לנו תקווה קטנה. זהו יום של אכזבה גדולה. הממשלה ממשיכה להתעלם מהעם שבחר בה ואנחנו מבטיחים להחריף את המאבק". גלעד ארדיטי, מיוזמי המאבק אמר כי "הכנסת מנותקת מהעם. אמרו לנו ש-150 אלף אנשים שהגיעו בשבת, לא מייצגים את העם. אנו מבטיחים עצרת ענק בשבת הקרובה, שתוכיח אחרת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשמע מרוצה מאישור החוק. לדבריו, "מדינת ישראל פתחה היום את הברזים לכל אותה אוכלוסייה הצמאה לדירות במחיר הגיוני. החוק יאפשר מסלול ירוק לאלפי דירות ויביא להורדת מחירים". יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) אמר לאחר אישור החוק כי "אין הוכחה יותר ברורה לחשיבות החוק מאשר ירידת מדד הנדל"ן בבורסה. כל המשקיעים כבר מבינים שהמחירים יירדו. החוק הוא תשובה אמיתית למחאה ולכן הוא יביא לירידת מחירי הדירות".

במפלגה הגדולה באופוזיציה, קדימה, תקפו בחריפות את ראש הממשלה ואמרו כי "נתניהו שם פס על המחאה. הממשלה המנופחת בתולדות ישראל הוכיחה שהיא גם האטומה ביותר בתולדות ישראל. שרי הממשלה מדברים גבוה גבוה על הקשבה למחאה הציבורית ובפועל יורקים עליה ממשכן הכנסת. במקום להיות נאמן לציבור, נתניהו נאמן רק למשנתו הקיצונית שהובילה לזעקת מעמד הביניים שמסתבר שלא חודרת את חומות האטימות של הקואליציה. נתניהו במו ידיו מוציא את הציבור לרחובות ומוכיח שאינו ראוי לאמון העם".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, הביע אף הוא את אכזבתו מאישור החוק. "ההחלטה על העברת נוסח החוק מצערת ומאכזבת", אמר שמולי, "החלטת הממשלה על העלאת החוק להצבעה, תוך הפעלת משמעת קואליציונית היא התרסה בעיני הציבור, וחונקת את הסיכוי לאמון ולהידברות אמיתית". שמולי הוסיף כי "אל המאות והאלפים שמוחים בשלושת הימים האחרונים מול משכן הכנסת יצטרפו במוצאי השבת הקרובה אלפים ועשרות אלפים נוספים, מהם לא ניתן יהיה להמשיך ולהתעלם".

לפניות לכתבים:
פנחס - pinhas_wolf@walla.com
בועז - bobi1979@walla.com

מה צריכים לעשות כעת ראשי המחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully