וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "מאוכזבים מאישור הבנייה בי-ם"

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, גינתה את אישור בנייתן של 900 יחידות דיור חדשות בהר חומה ואמרה כי צעד זה "פוגע בסיכויים לשלום". לדבריה, "ההתנחלויות בלתי חוקיות"

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, גינתה אמש (שישי) את אישור בנייתן של 900 יחידות דיור חדשות בשכונת הר חומה שבמזרח ירושלים ואמרה כי היא "מאוד מאוכזבת" מהצעד, שלדבריה, "פוגע בסיכויים לשלום". היא הוסיפה כי הצעד עורר תגובה נזעמות בקרב הפלסטינים ובקרב הקהילה הבינלאומית.

עוד על הבנייה בהתנחלויות:
השר ישי אישר בניית 900 יחידות דיור בהר חומה
במגרון מקווים: ”מרץ 2012? נהיה כאן בקיץ הבא”
לא צריך בג”ץ: סכסוך שכנים יוביל לפינוי התנחלות?

"האיחוד האירופי חזר ודרש מממשלת ישראל לחדול באופן מיידי מהבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, כולל במזרח ירושלים", הדגישה אשטון, "כל ההתנחלויות הינן בלתי חוקיות על פי החוק הבינלאומי". לדבריה, החלטתה של ישראל להרחיב את ההתנחלויות מצערת במיוחד כשהיא מגיעה במקביל למאמצים הבינלאומיים לחדש את השיחות להובלת פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "המשך הבנייה בהתנחלויות מערער את האמון בין הצדדים ואת המאמצים לחידוש המשא ומתן", אמרה.

"אני מאמינה שהפתרון היציב היחידי במזרח התיכון הוא מדינה אחת לשני עמים – מדינת ישראל לצד מדינה פלסטינית, שיחיו זו לצד זו בשלום ובביטחון", הדגישה, "הבנייה בהתנחלויות פוגעת בתהליך השלום".

ביום חמישי אישר, כאמור, שר הפנים, אלי ישי, את בנייתן של 900 יחידות דיור בשכונת הר חומה בירושלים. מדובר במתן תוקף לתוכנית שאושרה לפני כשנתיים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כאשר רק כעת הסתיימו כל הליכי האישור. בעקבות אישורו של ישי, משרד הבינוי והשיכון יוכל לשווק את הקרקע ליזמים ולבנייה. לאחר מתן האישור אמר ישי כי "גורמי המקצוע השונים במשרד הפנים פועלים תחת הנחייתי לקדם תכניות בפריסה ארצית. נמשיך לפעול לשחרור כל החסמים בתחום הנדל"ן. דירה לא אמורה להיות חלום - היא צורך קיומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully