וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי אישר בניית 900 יחידות דיור בהר חומה

פנחס וולף

4.8.2011 / 18:42

השר אלי ישי אישרר תוכנית בת כשנתיים, שאושרה בעבר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. כעת משרד הבינוי והשיכון יוכל לשווק הקרקעות ליזמים ולבנייה. "דירה אינה חלום - היא צורך קיומי"

שר הפנים, אלי ישי, אישר היום (חמישי) את בנייתן של 900 יחידות דיור בשכונת הר חומה בירושלים. מדובר במתן תוקף לתוכנית שאושרה לפני כשנתיים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כאשר רק כעת הסתיימו כל הליכי האישור. בעקבות אישורו של ישי, משרד הבינוי והשיכון יוכל לשווק את הקרקע ליזמים ולבנייה. לאחר מתן האישור אמר ישי כי "גורמי המקצוע השונים במשרד הפנים פועלים תחת הנחייתי לקדם תכניות בפריסה ארצית. נמשיך לפעול לשחרור כל החסמים בתחום הנדל"ן. דירה לא אמורה להיות חלום - היא צורך קיומי".

עוד בנושא הבנייה בהתנחלויות:
”מתגבש פתרון שיותיר המבנים במגרון על כנם”
מי מפקח על בניית מאחזים? האמריקאים
תכנית הימין: עשרות מאחזים יבלמו מדינה פלסטינית

לפני כחודשיים פנה ח"כ דני דנון (ליכוד) לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרש כי תאושר בניית אלפי יחידות דיור בשכונות שמעבר לקו הירוק בירושלים. דנון כתב במכתב לראש הממשלה כי "אין מועד מתאים יותר מיום ירושלים לחידוש תנופת הבנייה בשכונותיה. על כן, אבקשך להורות על חידוש אישורי הבנייה בתוכניות הבניה הבאות, אשר כבר הונחו על שולחנה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים". בין היתר, דנון דרש מנתניהו לאשר 930 יחידות בשכונת הר חומה, 625 יחידות דיור בפסגת זאב, 942 יחידות דיור בגילה ו-180 יחידות ברמות.

בחודש מאי איפשר נתניהו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים לדון באישורי בנייה בהר חומה ובפסגת זאב, למרות שמספר ימים אחר כך נסע לנאום בפני הקונגרס האמריקאי ובפני השדולה היהודית אייפק. במרצ הגיבו אז בזעם על ההחלטה והגדירו אותה "איוולת מדינית פירומנית. זהו שיעור נפסד בציניות, שחושף את אופקיו המדיניים של ראש הממשלה וכוונותיו, שפניו לפיוס מבית - אך לא עם הפלסטינים", נמסר אז מהתנועה.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully