וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפקח על בניית מאחזים? האמריקאים

29.5.2011 / 6:01

בזמן שצה"ל והממשלה נוהגים שלא לייחס חשיבות רבה למאחזים חדשים שנבנים על ידי נוער הגבעות, הסתבר שדווקא יש כאלה שנמצאים בשטח ומפקחים מקרוב על המתרחש: נציגי השגרירות האמריקאית

בשבוע שעבר, דווקא בעת ביקורו הטעון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בארצות הברית, החלו פעילי התנועה ל"בניין יהודה ושומרון" להקים מאחז חדש דווקא באיזור השנוי במחלוקת E-1, צפונית לירושלים. המאחז, שכונה "מבשרת אדומים", פונה כעבור יומיים ובינתיים הספיק כבר להיבנות מחדש, אולם עם עליית הפעילים למקום ובמהלך שהותם שם, הבחינו ברכב בעל לוחית זיהוי דיפלומטית שעוקב אחרי תנועתם.

הפעילים, שהתעניינו בנוכחות הרכב, שאלו את הנוסעים בו לזהותם ואלה השיבו לדבריהם כי הם מהמשטרה. הפעילים חשדו כי מדובר ברכב של אנשי שב"כ, אולם לא עבר זמן רב והתעלומה נפתרה: מדובר ברכב של אנשי הקונסוליה האמריקאית בירושלים, העוקבים אחר הבנייה בהתנחלויות.

המעקב ההדוק של אנשי השגרירות האמריקאית מפתיע מאוד, בעיקר לאור העבודה כי בישראל מייחסים חשיבות נמוכה יחסית למאחזים הקטנים המוקמים ומפונים על ידי כוחות הביטחון. נראה כי דווקא האמריקאיים חוששים יותר מכל ונוכחות ישראלית באיזור E-1, הנחשב לשטח אסטרטגי למדינה פלסטינית, שכן הוא מחבר בין ירושלים למעלה אדומים.

"הלחץ האמריקאי לא יתריע אותנו"

"בשטח האסטרטגי E-1 חייבת לקום שכונה יהודית", אומר מאיר ברטלר, מראשי התנועה לבניין יהודה ושומרון, "אנו מצפים ממשלת הליכוד להודיע כי כך יהיה. הפינויים הרבים במקום עקב הלחץ האמריקאי לא ירתיעו אותנו, ואנחנו נמשיך לבנות וליישב את יהודה ושומרון".

ח"כ מיכאל בן ארי מתכוון ליזום דיון בכנסת על מה שהוא מגדיר , "פעולות המעקב הלא חוקיות וההתחזות של האמריקאיים". "פעולת הריגול של הקונסוליה האמריקאית מלמדת שעליית המאחזים לקרקע היא פעולה משמעותית שתכריע את המאבק על הארץ", אמר בן ארי. "נתניהו ואובמה יכולים לדבר, ואנחנו נמשיך לפעול בשטח".

בקונסוליה האמריקאית אישרו את הביקור במאחז ומסרו בתגובה לכלי התקשורת כי "צוות הקונסוליה מקיים ביקורים שגרתיים בגדה המערבית כחלק ממגוון רחב של פגישות ופעילויות במסגרת תפקידו".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully