וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס תומכת בפלסטין - שגריר ישראל הושאר בארץ

פנחס וולף

4.8.2011 / 20:21

בעקבות הודעתו של נשיא הונדורס, פורפיריו לובו, כי מדינתו תתמוך בהכרה במדינה פלסטינית באו"ם, הורה משרד החוץ להשאיר את השגריר אליהו לופז בארץ. "הופתענו. חשבנו שהם בעד מו"מ"

משרד החוץ החליט היום (חמישי) להשאיר את שגריר ישראל בהונדורס ובגואטמלה, אליהו לופז, להתייעצות בארץ. זאת בעקבות הודעת נשיא הונדורס, פורפיריו לובו, לשר החוץ של הרשות הפלסטינית, לפיה מדינתו תתמוך בהכרה במדינה פלסטינית באו"ם.

הכרה במדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
המומחים חלוקים: מה תוליד הכרזת עצמאות פלסטינית?
ברק למזכ”ל האו”ם: לא יודע לצפות אם יתחדש המו”מ
ליברמן: ”הכרזת עצמאות פלסטינית - קו אדום”

גורמים במשרד החוץ הסבירו בשיחה עם וואלה! חדשות את החלטת משרד החוץ ואמרו כי האקט נועד להעביר מסר להונדורס. "אנחנו רואים בה ידידה מאוד קרובה של ישראל. עמדנו לצידה ברגעים מאוד לא פשוטים מבחינתה ומאוד התאכזבנו", הסבירו הגורמים, "מדובר בנושא הכי חשוב לישראל בתקופה הקרובה וחמור מכך, כאשר הדבר מגיע ממדינה הנחשבת ידידה טובה שלנו ושאנחנו עומדים בקשרים טובים עמה". לדברי הגורמים, "אנחנו קוראים להונדורס לחזור בהם מההודעה. הופתענו כי קיבלנו מסרים מחברים בממשלה שמבינים את העמדה הישראלית ושהם בעד פתרון במשא ומתן".

בתחילת השבוע זימנה סמנכ"לית אמריקה הלטינית במשרד החוץ, דורית שביט, את שגריר הונדורס בישראל, ברהונה הררה, לשיחה בירור בעקבות הודעת הנשיא. במהלך הפגישה הודגש בפני השגריר שישראל עמדה לצידה של הונדורס בתקופותיה הקשות וכן הוא נתבקש להעביר את המסר לממשלתו ולבקשה לחזור בה מעמדתה בנושא כפי שהוצגה בהודעה באתר הנשיאות.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully