וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים נאבקים על מקומם בצוות ההידברות עם המוחים

פנחס וולף

3.8.2011 / 3:30

שר האוצר צפוי לעמוד בראש הצוות אולם אחרים מבקשים גם הם לקחת את המושכות: "לצוות יהיה כוח רב וכולם רוצים להיות שותפים בכך". היום צפוי לעבור חוק הווד"לים בקריאה שניה ושלישית

מאבקי כוח בין שרי הליכוד: מי יוביל את הצוות המיוחד שמקים ראש הממשלה בנימין נתניהו למציאת פתרונות למצוקה החברתית. שר האוצר יובל שטייניץ הוא זה שכנראה יעמוד בראש הצוות, אולם מאחורי הקלעים, מספר שרים נוספים, ביניהם ככל הנראה גם שר התחבורה ישראל כץ, מבקשים לקחת את מושכות הוועדה לידיהם. שרים נוספים נאבקים על מקום בתוך הצוות.

מחאת האוהלים - הכותרות האחרונות:
"המוחים יצטרכו לסגת מחלק מהדרישות"
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"
למה דתיים לא משתתפים במחאת האוהלים? רבנים משיבים

גורמים במערכת הפוליטית אמרו אמש (שלישי) כי "יש כמעט עלייה לרגל של שרים אל ראש הממשלה כדי להצטרף כחברים בצוות. השרים רואים שיש אופק לדיאלוג עם נציגי המוחים שמגבשים רשימת דרישות, וגם אם היא מוגזמת ומופרכת, יש כעת בסיס לשולחן עגול. לצוות הזה יהיה כוח רב וכולם רוצים להיות שותפים בכך. בניגוד לשבוע שעבר ששרים התחמקו מלהיכנס מתחת לאלונקה, היום רבים מי יהיה בצוות".

בינתיים מנסה ראש הממשלה לסיים את הרכבת הצוות עד סוף השבוע הזה. ככל הנראה בצוות יהיו חברות שתי נשים לפחות, אחת מהן תהיה לימור לבנת. מלבדה ומלבד שטייניץ יהיו חברים בצוות כנראה גם השרים גלעד ארדן, גדעון סער, משה כחלון, שלום שמחון, אריאל אטיאס וישראל כץ. מעבר לשרים, יהיו חברים בצוות גם מומחים מהמגזר הציבורי והפרטי.

עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "בשלב זה אין כוונה להכריז על שמות עד להשלמת הרכבת הצוות משרים, בכירי הפקידות הממשלתית וצוות של מומחים שיבוא מהסקטור הפרטי ואולי האקדמי".

"בעיית הקרטלים היא בעיה חמורה שאני רוצה שהצוות יטפל בה"

נתניהו התייחס הלילה לנושא הצוות. בשיחות סגורות הוא הגדיר את מטרות הצוות ואמר כי "בצוות הזה אני רוצה שיעסקו בעניין הקרטלים. זו בעיה חמורה, שאחראית גם ליוקר המחיה, שיש לטפל בה. אתמול בנאומי בכנסת ביום ז'בוטינסקי וגם בסיעת הליכוד אמרתי שאני בעד עידוד העסקים, עידוד היזמים. הצלחתם היא הצלחת המשק, וברור לחלוטין שהם המנוף שעליו אפשר להחזיק משק בריא וצומח. הם אלו שהביאו צמיחה בעבר וימשיכו לעזור בצמיחה. יש בישראל בעיה עם מחירים גבוהים בהשוואה לעולם, וזה קורה בגלל קרטלים. לכן בבעיה הזאת צריך לטפל".

נתניהו מתכוון להנחות את הצוות להגיש את המלצותיו כך שלא יפרצו את תקציב המדינה. המטרה שלו היא לקבל את מרבית ההמלצות ולאשר אותן בממשלה במידת הצורך.

היום צפוי לעבור חוק הווד"לים בקריאה שניה ושלישית, מהלך חשוב עבור ראש הממשלה. מדובר במסלול מהיר לתכנון דיור, שביחד עם הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל יאפשר בניית 50 אלף דירות בתוך כשנה וחצי, בשאיפה להוריד את המחירים בשוק. רבים מתנגדים לאישורו של החוק. "יהיה יום קשה, אך נעבור אותו בהצלחה", אמרו מקורבי ראש הממשלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully