וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בירושלים וחיפה: "רוצים צדק ולא צדקה"

סיסמאות זהות נשמעו בהפגנות ברחבי הארץ נגד מחירי הדיור וחוק הווד"לים הצפוי לעלות להצבעה מחר בכנסת. "החוק נעשה בצורה מזלזלת ולא תוך שיתוף הציבור", אמר אחד המפגינים

גדעון צנטנר

(צילום: ערן גילווארג וגדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

גל המחאה ברחבי הארץ מסרב לדחות: גם בירושלים וגם בחיפה הפגינו היום (שלישי) כנגד מחירי הדיור המאמירים ונגד חוק הווד"לים הצפוי לעלות מחר להצבעה בכנסת. למרות המרחק הגיאוגרפי, אותן סיסמאות נשמעו בשתי ההפגנות: "העם דורש צדק חברתי" ו"רוצים צדק לא רוצים צדקה".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"
מאהל שד' נורדאו בת"א מתרחב: "המאבק חי ובועט"
איחוד במחאה: יוקם פורום משותף ל-40 מאהלים

הפגנה בגן הורדים ירושלים נגד חוק הודלים, יולי 2011. עומר מירון
"יש הרבה מאוד בעיות בחוק וזה לא בדיוק משרת את האוכלוסייה". המפגינים נגד חוק הווד"לים מול הכנסת, הערב/עומר מירון

אלישבע מזי"א, מנכ"לית עמותת רוח חדשה בירושלים, דיברה על ההתנגדות הגורפת לחוק ואמרה כי "יש הרבה מאוד בעיות בחוק, וזה לא בדיוק משרת את האוכלוסייה שלנו. כל ההתייחסות לעניין של תהליך ההצבעה על החוק הזה נעשה בצורה מאוד מזלזלת ולא בצורה של שיתוף הציבור".

בתוך כך, נציגי 40 מאהלי המחאה וראשי התאחדות הסטודנטים המכונסים היום בתל אביב, ניסחו מסמך דרישות ראשוני. תחת הכותרת "קווים מנחים לסדר יום חברתי-כלכלי חדש", צוינו שמונה סעיפים שלגביהם כבר הושגה הסכמה.

במסמך ציינו נציגי מאהלי המחאה וראשי התאחדות הסטודנטים כי הם דורשים להפחית את המסים העקיפים (בעיקר מע"מ), להשקיע את עודפי הגבייה במסים בחזרה לאזרחים דרך תקציב המדינה, ביטול חוק ועדות הדיור הלאומיות, הגדלת תקציב הסיוע של משרד הבינוי והשיכון, החלת חוק חינוך חובה חינם החל מגיל שלושה חודשים, תוספת של תקנים, מיטות ומכשור רפואי ותשתיות בריאות בכל רחבי הארץ, בלימה הפרטת מוסדות רווחה ובריאות הנפש וכן התחייבות של הממשלה לביטול הדרגתי של עבודה קבלנית במגזר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully