וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהל שד' נורדאו בת"א מתרחב: "המאבק חי ובועט"

הדס דרוטמן

2.8.2011 / 21:00

המבשרים על דעיכת המחאה הקדימו את זמנם: עשרות אוהלים חדשים הוקמו במאהל בשדרות נורדאו. "המאבק ממשיך, המאבק חי, המאבק בועט ועוד אוכלוסיות רוצות לקחת בו חלק"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד)

בשקט וללא התלהמות מוכיח מאהל מחאת הדיור בשדרות נורדאו בתל אביב שהמאבק לא תם: החל משעות הערב המוקדמות (שלישי) החלו להגיע עוד ועוד בני אדם כדי להקים אוהלים נוספים במעלה השדרה ולהצטרף ל-160 האוהלים הקיימים. הצטרפותם של בני אדם נוספים למאהל היא איננה אקראית ומדובר בקבוצה מאורגנת שנקראת "המחנה", והחליטה לחבור למאהל בנורדאו.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:

מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"
איחוד במחאה: יוקם פורום משותף ל-40 מאהלים

עם התארגנות לוגיסטית מרשימה, בתוך דקות הוקמו אוהלים חדשים ומארגני המאהל מצפים שבהמשך יצטרפו עוד כ-60 אוהלים, כך שלאורך השדרה יהיו סך הכל בסביבות 220 אוהלים. המאהל בשדרות נורדאו הוקם לפני כארבעה ימים בלבד, לאחר שישי סקלי, רופא מתמחה, ושני חבריו ביקרו במאהל בשדרות רוטשילד והחליטו להרחיב את המחאה גם לצפון העיר. סקלי סיפר לוואלה! חדשות כי הם לא ציפו להצטרפות כזאת אדירה של בני אדם ואוהלים ממאהל שהתחיל משני אוהלים בודדים בלבד.

"מאהל שונה"

הקבוצה שנקראת "המחנה" והחליטה להצטרף באופן מאורגן למאהל, מונה כ-250 בני אדם שמדי שנה מקימים מאהל במדבר, בו הם מבלים שבוע במהלך חג הפסח. הקבוצה היא התנדבותית, אך מכיוון שהיא בעלת הציוד והלוגיסטיקה המתאימים החליטה לאחד כוחות ולהצטרף לאותו מאהל. ענבר שנפלד, אחת מחברות הקבוצה ובין הראשונים שהגיעו היום והקימו אוהל בשדרות נורדאו, סיפרה לוואלה! חדשות כי ההצטרפות שלהם נבעה מתוך הבנת "הכוח בלהתאחד ולא ליצור קבוצות נפרדות, וליצור ביחד משהו חדש". יפעת גולן, גם היא מחברות הקבוצה, סיפרה כי לאחר שהחברים בה הבינו שכל אחד מהם לוקח חלק במחאת האוהלים במקום אחר בארץ, הם החליטו להתאגד ביחד ולהצטרף למאהל שהוא יחסית חדש ולא גדול.

ישי סקלי, מארגן המאהל בנורדאו, נראה שבע רצון מהחיזוק החדש שהגיע למאהל שהקים וסיפר כי "זהו מאהל מעט שונה. כל המשתתפים בו הם אינם סטודנטים צעירים, אלא אנשים צעירים בני שלושים ומעלה, זוגות צעירים ומשפחות צעירות, שמרגישים שמשהו כאן לא בסדר", והוסיף כי "כולם פה בעלי מקצוע - עורכי דין, רופאים צעירים, מהנדסים וכו', שעובדים מאוד קשה מבוקר עד לילה ומפרנסים את עצמם בכבוד יחסי, לא רואים את הילדים שלהם ולא מצליחים לגמור את החודש, ומרגישים שצריך להיות שינוי".

סקלי אמר כי יש תיאום בינם לבין ראשי המחאה וסיפר כי בקרב ראשי המאבק מכל רחבי הארץ שנפגשו היום באוניברסיטת תל אביב יש תמימות דעים לגבי ההתנגדות הגורפת לחוק הוד"לים. סקלי אמר כי "מה שקורה פה הוא קונטרה לכל האמירות מהיממה האחרונה על דעיכת המאבק - המאבק ממשיך, המאבק חי, המאבק בועט ועוד אוכלוסיות רוצות לקחת בו חלק".

בתוך כך הודיעו היום חיילי המילואים כי יצטרפו מחר לראשונה בשעה 19:00 למחאת האוהלים. מטה המאבק של החיילים ייקח חלק בעצרת מחאה בכיכר הבימה וכן במסע אלונקות המתוכנן, וכן מאהל נוסף צפויים להקים מחר פעילים בכיכר המדינה בתל אביב. חיזוק נוסף למחאה צפוי להגיע מכיוונם של פעילי הימין הציוני. התנועות - "ישראל שלי", "אם תרצו", תנועת "רעננים" ותנועת הנוער הדתית "בני עקיבא", התאחדו תחת הכותרת "קואליציית 20 אחוזים" וצפויים לקיים מחר צעדת דגלים סמוך למאהל בשדרות רוטשילד. לדבריהם, בכוונתם למנוע מהמחאה לתפוס גוון של שמאל ולדרוש פתרון צודק למצוקת מעמד הביניים. לדבריהם, באמצעות קיצוץ של 20 אחוזים ממחירי כל מוצרי היסוד, הסוגיה יכולה להיפתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully