וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני ימין יערכו צעדת דגלים ליד המאהל בתל אביב

יהושע בריינר

2.8.2011 / 12:34

"ישראל שלי", "אם תרצו", "בני עקיבא" ותנועת "רעננים" מבקשות, לדבריהן, למנוע מהמאבק החברתי המוצדק לתפוס גוון של שמאל. "אין לקרוא לאנרכיה ולהפיל את ממשלת ישראל"

הימין מנסה להצטרף למחאת האוהלים? כשלושה שבועות לאחר תחילת המחאה מתכוונות תנועות המזוהות עם הימין הציוני לקיים מחר (רביעי) צעדת דגלים סמוך למאהל בשדרות רוטשילד. התנועות - "ישראל שלי", "אם תרצו", תנועת "רעננים" ותנועת הנוער הדתית "בני עקיבא", התאחדו תחת הכותרת "קואליציית 20 אחוזים", כאשר לדבריהם בכוונתם למנוע מהמחאה לתפוס גוון של שמאל ולדרוש פתרון צודק למצוקת מעמד הביניים. לדבריהם, באמצעות קיצוץ של 20 אחוזים ממחירי כל מוצרי היסוד, הסוגייה יכולה להיפתר.

"מחאת הדיור היא קריאת השכמה לעם ישראל ולממשלה", אומרים נציגי התנועות, "ואסור לממשלה להתעלם ממנה, אך אין לקרוא לאנרכיה ולהפיל את ממשלת ישראל במקום לתקן מהר וברצינות את המצב". הארגונים טוענים כי מחירי מוצרי היסוד זינקו בעשרות אחוזים במהלך השנים האחרונות ומציעים בנוסף לכך שורה של הצעות נוספות כדוגמת הפחתת המע"מ.

יוני שטבון, ממובילי תנועת "רעננים", נטל חלק בתחילת המאבק במחאה, אולם לטענתו סולק מהמאהל על ידי מוביליה. "מי שמוביל את המאבק נושא דגלים אדומים", הוא אומר, "ועל אף שהצטרפנו למאבק בתחילת הדרך ראינו שהצעדות ואופי הפעילות נשלטות על ידי השמאל ואנרכיסטים. לא ראינו דגל ישראל בהפגנות אלא דגלים אדומים. הבנו שהמחאה איננה עממית והיא מרחיקה את הציבור הדתי ואת הפריפריה. למובילי המאבק אין הצעות קונקרטיות אלא גימיקים בלבד. אנחנו חשים את הכאב, והמאבק הוא נכון, אבל הגיע הזמן לתת למחאה גוון עממי וציוני". לדבריו, מטרתם התנועות היא לשנות את השיח במאהל לשיח ציוני ולא לאפשר לו לנטות לכיוון האנרכיסטי. "איננו רוצים מחאה לשם מחאה אלא להוביל אותה למקום נכון וראוי", הוא אומר.

עוד על מחאת האוהלים:

דעה: הביריונים של רוטשילד
בכירים בליכוד: "כולם במחאה עם נרגילות וגיטרות"
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully