וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תוקף: "משק החלב מתנהל כמו קרטל"

פנחס וולף

17.7.2011 / 12:34

בישיבת שרי הליכוד, אמר ראש הממשלה כי מחירי החלב הגבוהים אינם מוצדקים וכי הפתרון הוא הגברת התחרות בשוק. השר יעלון הזהיר מפני פגיעה במשקים ואילו השר פלד האשים את הקיבוצים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) בישיבת שרי הליכוד למחירי החלב. "אין שום הצדקה למצב הזה", אמר נתניהו, "המבנה של משק החלב נבנה כמבנה 'קרטליסטי'. כתפיסת עולם זה לא נכון והוא צריך להשתנות".

המשנה לראש הממשלה השר משה יעלון, רפתן בעברו, טען כי "יש לנהוג בזהירות רבה ולא לפגוע במשקי החלב, בעיקר המשקיים". ראש הממשלה הזמין את יעלון ואת יתר השרים לדיון שייערך הערב בנושא עם שרי האוצר, התמ"ת והחקלאות.

השר יוסי פלד האשים בדיון את הקיבוצים ביצירת מחירי חלב גבוהים. לדבריו הקיבוצים "הפכו את הרפתות לסופרמרקטים והעלימו את הרפתות הקטנות שהיו כמו מכולות קטנות". שר התחבורה ישראל כץ הדגיש כי מדובר בתופעה רחבה יותר משוק החלב בלבד. "התופעה אינה אופיינית רק לרפתות, כל החקלאות סובלת מפערי תיווך גדולים. כל רפת למעשה היא מפעל ומדובר ב-700 רפתות. יש לשמור על משק החלב", הדגיש.

ראש הממשלה סיכם את הדיון בדברים עליהם חזר לאחר מכן בישיבת הממשלה, ואמר כי הוא בעד תחרות בשוק החלב. "אני לא רוצה ללכת לפתרון הכי קל. אני רוצה ללכת לפתרון הנכון. יש כאן יותר מדי קרטלים ויש שני דברים שאפשר לעשות. מצד אחד אפשר להוריד עלויות דרך התייעלות ומצד שני להגביר תחרות בכל דרך שהיא, ואני מאמין שזו הדרך הנכונה".

עוד באותו נושא:
ראש הממשלה יכריע בנוגע להוזלת מחירי החלב
האוצר: "הקלות לרפתנים תמורת ייבוא מוצרי חלב"
בשורה לצרכנים: מחירי הגבינות צפויים לרדת בכ-10%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully