וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "הקלות לרפתנים תמורת ייבוא מוצרי חלב"

אורה קורן

11.7.2011 / 9:50

הבוקר תתקיים פגישה בין שר התמ"ת לממונה על התקציבים במשרד האוצר, בה ידונו במחלוקות סביב מחירי מוצרי החלב, וינסו לגשר על פערים בהמלצות שיועברו לראש הממשלה

שר התמ"ת, שלום שמחון, ייפגש הבוקר עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אודי ניסן, כדי לדון במחלוקות סביב מחירי מוצרי החלב. הפגישה נועדה כדי לסכם את המלצות ועדת מחירי החלב שהוקמה במשרד האוצר בהשתתפות נציגי ממשלה והמיגזר הפרטי לקראת הצגתן לראש הממשלה, בנימין נתניהו, השבוע.

אתמול הוגשו ההמלצות לשמחון והתברר, כי רובן שנוי במחלוקת עם משרד האוצר. הפגישה נועדה לפתור את המחלוקות. אתמול ציינו מקורבים לנושא, כי "ברוב הנושאים נותרו פערים גדולים ומחלוקות בין שני המשרדים".

באוצר מתנגדים להנחה במע"מ על מוצרים בפיקוח

משרד האוצר מתנגד להמלצה המרכזית של הוועדה להחזיר כמה מוצרים לפיקוח מחירים לאחר שהוצאתם גרמה לזינוק חסר ביסוס כלכלי במחיריהם. במשרד האוצר רואים בכך חזרה למדיניות של התערבות ממשלתית בשוק חופשי. גם במשרד התמ"ת מתנגדים עקרונית לפיקוח מחירים, אולם סבורים כי לא ניתן להימנע מצעד זה לתקופה מוגבלת של שנה-שנתיים, נוכח השתוללות המחירים בשוק.

במשרד האוצר גם מתנגדים להמלצה למתן הנחה במע"מ על מוצרים שיהיו בפיקוח. שמחון תומך במהלך שיוזיל את מחיר המוצר לצרכנים וישחרר את המחלבות והרשתות מהדרישה הציבורית להפחתה גדולה יותר ברווחיהן.

לנוכח התנגדות הרפתנים להורדת מחיר החלב למחלבות (מחיר מטרה), הציע משרד התמ"ת לתת הנחות ותמריצים לרפתנים, במיוחד לרפתות קטנות לחיזוק התחרות בענף. במשרד האוצר לא דחו את ההצעה למרות בעיות משפטיות שהיא מעוררת מול רפתות גדולות פחות רווחיות. עם זאת, במשרד האוצר דורשים בתמורה להטבות לרפתנים הסרת חסמי יבוא על אבקת חלב ומוצרי חלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully