וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לצרכנים: מחירי הגבינות צפויים לרדת בכ-10%

אורה קורן ועדי דברת-מזריץ

10.7.2011 / 9:02

הוועדה לקביעת מדיניות מחירים לגבי מוצרי החלב צפוייה להמליץ החזרת חלק ממוצרי החלב לפיקוח. מחיר הגבינה הלבנה צפויים לרדת ל-6.3 שקלים

מחירי הגבינה הלבנה צפויים לרדת ל-6.3 שקלים, לעומת כ-7 שקלים ויותר כיום - כך מסרו בסוף השבוע מקורבים לדיונים על הפחתת מחירי מוצרי החלב. לדבריהם, הקוטג', שמחירו ירד ל-5.9 שקלים לא יוכנס לפיקוח, מכיוון שאם יוחזר לפיקוח יעלה מחירו לכ-6.3 שקלים, על פי נוסחה מוסכמת בין הממשלה ליצרנים.

גם מחיר גבינה צהובה פרוסה צפוי לרדת לפחות ב-10%. כיום נמכרת גבינה צהובה פרוסה באריזת ואקום 200 גרם בכ-18 שקלים, פי שניים ממחיר אותה גבינה בגוש. המקורבים לדיונים אמרו כי מדובר בהוזלה נמוכה יחסית, אך לטווח הארוך. עם זאת, לדבריהם, ספק אם ההוזלה תענה לדרישות הציבור.

הוועדה לקביעת מדיניות מחירים לגבי מוצרי החלב בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, צפויה להגיש בקרוב את המלצותיה לשר התמ"ת, שלום שמחון. לפי מקורבים לדיוניה, הוועדה צפויה להמליץ להחזיר כמה מוצרים לפיקוח, כדי להוריד את מחיריהם. מקורבים לדיונים אמרו כי אם הרפתנים יסכימו להוריד את מחיר המטרה שבו נמכר החלב למחלבות, ניתן יהיה להגדיל את ההוזלה לציבור.

שמחון גם מצדד בהפחתת מע"מ על כמה מוצרי חלב נבחרים, אך שר האוצר, יובל שטייניץ, מתנגד לכך. לדברי המקורבים, משרדי האוצר והתמ"ת יכולים להגיע להבנות על הקלות למשקיעים בהקמת מחלבות חדשות, כדי להגביר את התחרות בתחום לטווח ארוך.

ברשתות השיווק לא מתנגדים למצב שבו משרד התמ"ת ימליץ על החזרת מספר מוצרי חלב לפיקוח. "נוכחנו שחייבים להרחיב את סל המוצרים שבפיקוח כי ראינו שמחירם של מוצרים שיצאו מפיקוח עלה, והמהלך הזה למעשה נכשל", אמר זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול, מפעילת רשתות מגה, שיצאה באחרונה במבצע של 10% הנחה על כל המוצרים שבפיקוח.

"כשבודקים איזה חמישה מוצרים הכי נמכרים לפי נתוני חברת סטורנקסט רואים גם מוצרים בפיקוח, כמו החלב בקרטון ובשקית והביצים, אבל באותה מידה יש שם שני מוצרים שחשובים לא פחות, כמו קוטג' וגבינה לבנה", אמר וורמברנד. "צריך גם שבכל חנות יהיה דף שיחולק ללקוחות ויציין איזה מוצרים נמצאים בפיקוח כדי שיהיה להם קל".

לדבריו, משרד התמ"ת צריך לצאת בקמפיין ביוזמתו לעודד לקוחות לקנות מוצרים בפיקוח על פני מוצרים מקבילים שנמכרים במחירים גבוהים יותר. על כך שהנפגעים העיקריים מהמהלך של החזרת מוצרים לפיקוח יהיו רשתות השיווק והמחלבות שיצטרכו להתחלק ביניהן במרווח שבין המחיר בפיקוח שבו נמכר החלב למחלבות (מחיר המטרה) למחיר המוצר לצרכן שיוכנס גם הוא לפיקוח, אמר: "כולנו נצטרך לספוג את העלויות ובוודאי שאיכפת לי על הכסף, אבל זה מה שנכון לעשות".

לדברי רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, החזרת מוצרים לפיקוח אינה מספיקה ויש להחליט על הטבעת מחיר המוצר המקסימלי לצרכן על גבי אריזות המוצרים. "אם שמים מוצר בפיקוח אין עליו תחרות. אבל אם המחיר המקסימלי יהיה מוטבע על המוצר זה יביא לכך שימכרו אותו במחיר נמוך יותר. תהיה תחרות בין הרשתות על המחירים של מוצרים האלה כדי למשוך לקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully