וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה דתיים לא משתתפים במחאת האוהלים? רבנים משיבים

מוטי לוי

3.8.2011 / 0:49

בדיון פתוח שנערך במאהל בי-ם אמר הרב יובל שרלו כי למחאה אופי אנרכיסטי ועליה להפוך מ"תנועת מחאה לתנועה תיקון". הרב בני לאו הסביר כי אנשים שואלים עצמם האם הם "מוזמנים" להפגנות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

"אנחנו מגיעים באיחור למחאה כי איבדנו אמון", כך אמר הרב בנימין לאו במהלך דיון פתוח שהתקיים אמש (שלישי) בשאלת העדרם של אנשי הציונות הדתית במחאת האוהלים הגואה. הדיון, שנערך במאהל המחאה בגן הסוס שבמרכז ירושלים אורגן על ידי חברת מועצת העיר מטעם סיעת "הירושלמים", רחל עזריה.

כותרות אחרונות על מחאת האוהלים:
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"
נתניהו: המוחים יצטרכו לסגת מחלק מהדרישות שהציגו
השר אהרונוביץ': "מחאת האוהלים מוצדקת, עלינו לסייע"

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה ומהוגי הדעות הבולטים של הציונות הדתית, אמר כי הוא אינו יכול להזדהות עם מחאה בעלת סממנים אנרכיסטיים אלא עם מחאה בעלת מסר של תיקון. "תנועה שהפכה להיות אנרכיה, לי אישית קשה להתחבר אליה", אמר הרב. לדברי שרלו, על מארגני המחאה, שהחלה עם מסר מהפכני המזוהה עם מהפכות העולם הערבי, לשנות כיוון. "אחרי פרץ גדול של כאב וזעם מוצדקים, בלעדיהם הנושא לא היה עולה לסדר היום, מיצינו", אמר הרב וקרא למארגנים להפוך מ"תנועת מחאה לתנועת תיקון".

שרלו אף ניצל את ההזדמנות לעמוד לצד הממשלה ואמר כי למרות הביקורת "הממשלה הזאת עשתה גם לא מעט דברים טובים בתחום התעסוקה, מאזן התשלום, והעובדה שאנחנו נמצאים במצב מקרו כלכלי לא רע". את עיקר חיצי הביקורת שלו, הפנה שרלו לעובדה שלאחר שמדינת ישראל חוותה בשנים האחרונות רווחה כלכלית, הנגישות של הציבור לפירותיה, לטענתו, נחסמה.

"אפשר לשבור את החיץ בין ימין לשמאל"

באירוע נשא גם דברים הרב בנימין לאו, רב שכונה בירושלים ומהבולטים בצעירי רבני הציונות הדתית. בניגוד לשרלו, בחר לאו לערוך חשבון נפש מדוע הציונות הדתית מגיעה אל המחאה באיחור. הרב לאו הסביר כי "הסיבה שהדתיים מגיעים באיחור זה כי איבדנו משהו עמוק ובסיסי וזה האמון. אתה שואל את עצמך, אני מוזמן להפגנה הזאת או שאני לא מוזמן?".

שני הרבנים קראו למארגני המחאה לנצל את ההזדמנות בכדי לאחד את הפלגים בחברה הישראלית. "שאלת הצדק החברתי יכולה לשבור את החיץ בין ימין לשמאל, השבירה הזאת יכולה להיות אחד הפירות או אחד היעדים" אמר הרב שרלו. "אנשים צריכים להתגבר על מניפולציות, על אנשי רוח ופוליטיקאים, שמנסים לקרוע אותנו לגזרים" סיכם לאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully