וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר אידלמן: "עוד לא השתמשנו בכלים הכבדים במאבק"

אריאל נוי

2.8.2011 / 0:03

על אף רצונם להימנע בכל מחיר מפגיעה בחולים, לרופאים יש עוד אמצעים להחרפת השביתה, והם ישתמשו בהם אם ראש הממשלה ייאלץ אותם, כך הסביר ד"ר אידלמן השובת רעב מזה כשבוע

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, השובת רעב כבר מעל שבוע, סיפר אמש (שני) לוואלה! חדשות כי הוא ושאר הרופאים עלולים להחריף את מאבקם, אך מנסים להימנע מכך בכל דרך בשל חשש מפגיעה בחולים. "אני קצת חלש פיזית אבל נפשית אני מאוד מחוזק. יכולתי להרגיש יותר טוב מבחינת היכולת לנהל משא ומתן. עוד לא הפעלנו את הכלים הכבדים, שהמשמעות שלהם היא שהחולים ישלמו מחיר. האלטרנטיבה הייתה או לעשות צעדים דרסטיים ושכל החולים ישלמו את המחיר, או מה שאני עשיתי, שזה שבריא אחד משלם את המחיר. אם ראש הממשלה לא מוצא לנכון להשקיע בבריאות ואם האוצר לא מוצא לנכון להפסיק לחסוך על הציבור, אז אנחנו נצטרך להתחיל להפעיל כלים יותר כבדים".

האוצר לעומת זאת, כנראה אינו רואה סיכוי להגיע בזמן הקרוב לפשרה עם הרופאים, כפי שניתן ללמוד מתשובת המדינה לעתירה שהוגשה לבג"ץ שקראה לבית המשפט להורות לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בשביתת הרופאים באופן אישי על מנת להביא לסיומה. "בוררות היא המוצא האחרון שנותר, שלא רק יפסיק לאלתר את הפגיעה המתמשכת בציבור, אלא גם יפתור את הסכסוך", כך נכתב היום בתשובת המדינה לעתירה, שהוגשה על ידי בכיר לשעבר בפרקליטות המדינה, עו"ד דוד פורר.

בתוך כך שוקלים הרופאים את המשך צעדיהם במאבק. מחר ייערך כינוס חירום של שדולת הבריאות בכנסת בשיתוף ההסתדרות הרפואית בטרם יצא מושב הקיץ של הכנסת לפגרה. בכינוס ייערך דיון על השלכות שביתת הרופאים המתמשכת בחלוף 136 ימים מאז החלו העיצומים. בדיון ישתתפו חברי כנסת מכל הסיעות - מהקואליציה ומהאופוזיציה, שינהלו דיאלוג משותף עם נציגי ההסתדרות הרפואית והגורמים המעורבים במאבק להצלת מערכת הבריאות הציבורית בישראל.

עוד על שביתת הרופאים:
המדינה לבג"ץ: "רק בוררות תסיים שביתת הרופאים"
הרופאים לנתניהו: "התערב, היכנס מתחת לאלונקה"
פרס לרופאים: "הזמן אזל, אפנה לממשלה שתכריע"

עדכון ראשון: 23:15

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully